درگیری مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال بر سر اطلاعات فاش شده

مجموعه عظیمی از فایل‌های مربوط به پرونده کمیسیون تجارت فدرال علیه مایکروسافت به صورت آنلاین منتشر شده است که برخی از برنامه‌های این شرکت مربوط به کنسول بازی Xbox را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

این فایل‌ها در وب‌سایتی بارگذاری شده‌اند که متعلق به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه شمالی کالیفرنیا است. اینجا جایی است که کمیسیون تجارت فدرال برای جلوگیری از تصاحب شرکت بازی‌های ویدیویی Activision Blizzard توسط مایکروسافت شکایت کرده است. اسناد فاش شده شامل بیش از 100 سند ویرایش شده مربوط به برنامه‌های ایکس‌باکس مایکروسافت، از جمله ایمیل‌های مدیران شرکتی مانند فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ و جدول زمانی برای عرضه بازی‌ها است. وب‌سایت دادگاه پس از افشای اطلاعات، اشتراک‌گذاری فایل‌ها را متوقف کرد و قاضی ژاکلین اسکات کورلی به صراحت اعلام کرد که این پرونده‌ها قرار نیست عمومی شوند.

ایمیل‌های فاش شده، نگاهی نادر به معاملات و بحث‌های پشت صحنه در صنعت بازی‌های ویدیویی، از جمله ایمیل‌های محرمانه بین مدیران، ارائه کرده‌ است. برخی از اسناد شامل کارمندان ارشد مایکروسافت گیمینگ است که در مورد ارزش انحصاری عناوین کلیدی بازی‌های ویدیویی بحث می‌کنند. اطلاعات فاش شده، بینش‌هایی را در مورد برنامه‌های بازی مایکروسافت فاش کرده است و بحث‌هایی را در مورد استراتژی‌های این شرکت و پیشرفت‌های آتی برانگیخته است.

مایکروسافت به دلیل افشای اطلاعات با انتقاداتی روبرو شده است و کمیسیون تجارت فدرال این شرکت را به دلیل انتشار تصادفی اطلاعات محرمانه به دادگاه مقصر می‌داند. داگلاس فارار، مدیر دفتر امور عمومی کمیسیون تجارت فدرال، اظهار داشت که مایکروسافت مسئول خطا در بارگذاری این اسناد در دادگاه است. این حادثه به عنوان یک «گاف بسیار شرم‌آور» برای مایکروسافت توصیف شده است و می‌تواند اثرات مخربی بر برنامه‌های بازاریابی و روابط تجاری آن داشته باشد.

اسناد فاش شده، بحث‌های مایکروسافت در مورد اهداف و استراتژی‌های خرید را نشان می‌دهند که مربوط به بیشتر در معرض خرید قرار گرفتن شرکت می‌شوند. از جمله این بحث‌ها می‌توان به خرید شرکت‌هایی مانند Nintendo اشاره کرد. اطلاعات فاش شده همچنین نگاه‌هایی را در مورد تمرکز و اولویت‌های شرکت و همچنین نبردهای قانونی آن با مقامات نظارتی مانند کمیسیون تجارت فدرال ارائه کرده است.

فیل اسپنسر، مدیر عامل مایکروسافت گیمینگ در پاسخ به این افشاگری، ابراز ناامیدی کرد و اظهار داشت که «سخت است که ببینیم کار تیم ما به این شکل به اشتراک گذاشته شود، زیرا خیلی چیزها تغییر کرده‌اند و در حال حاضر و در آینده چیزهای زیادی برای هیجان زده شدن وجود دارد.» اطلاعات فاش‌شده بحث‌ها و گمانه‌زنی‌هایی را در مورد برنامه‌ها و پیشرفت‌های آتی مایکروسافت در صنعت بازی ایجاد کرده است.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود