اولین شارژر سریع 300 واتی با زمان شارژ کامل 5 دقیقه توسط Redmi معرفی شد

چند سال گذشته جنگ بر سر ظرفیت باتری گوشی های هوشمند بود اما اکنون نه میان رده ها نه پرچمداران، ظرفیت باتری را مهم نمی دانند زیرا جنگ امروز این حوزه بر سر شارژر سریع و زمان شارژ کم است. ردمی به عنوان یکی از فعالان مهم بازار، باز هم دست به خلاقیت زده ولی این بار خلاقیتی متفاوت از جنس شارژر فوق سریع 300 واتی !

ردمی تنها چهار ماه پس از اینکه اولین برندی بود که از آستانه 200 وات عبور کرد، فناوری شارژ سریع 300 واتی را معرفی کرد. همانطور که می دانید شارژرهای 60 تا 100 واتی به خوبی می توانند نظر کاربر را در بخش سرعت جلب کنند حال در نظر بگیرید یک شارژر 300 واتی که حتی در بار کم جریان هم از پیک شارژر 100 واتی عملکردی بهتر دارد، چه سرعت شارژی را ارائه می کند؟ Redmi زیرمجموعه شیائومی فاش کرد که یک گوشی با این شارژر سریع می تواند از 0 تا 100 درصد در کمتر از 5 دقیقه شارژ شود.

البته مانند همیشه ممکن است بسیاری از کاربران که از کارکرد فست شارژها اطلاعای ندارند، نگران خراب شدن باتری گوشی شوند، اما باید بدانید که شارژرهای سریع با فناوری های به روز، تنها در بخش کوتاهی از فرآیند شارژ به نهایت پیک کاری خود می رسند تا از بالا رفتن دمای باتری جلوگیری کند. در ویدیو منتشر شده مشخص شد که تنها سه ثانیه گوشی به نهایت پیک 290 وات رسید تا به باتری آسیبی نرسد.

ردمی از گوشی هوشمند تغییر یافته Redmi Note 12 Discovery با باتری 4100 میلی آمپر ساعتی (نسخه اصلی دارای سلول دوگانه 4300 میلی آمپر ساعتی) در یک محیط کنترل شده استفاده کرد. در این فرآیند شارژ تنها 2 دقیقه و 11 ثانیه طول کشید تا دستگاه به 50 درصد برسد و فقط 5 دقیقه برای 100 درصد زمان لازم بود.

به گفته Redmi، آداپتور جدید 300 واتی با فناوری Double GaN عرضه می‌شود و بیش از 50 محافظ ایمنی دارد، اما همچنان ابعاد کوچکی دارد تا در جا به جایی مشکلی نداشته باشد. چیزی که برند شیائومی نگفته این است که چه زمانی شاهد عرضه یک گوشی هوشمند واقعی با این فناوری در بازار آزاد خواهیم بود.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد