اولین لپ تاپ های مجهز به کارت گرافیک های RTX 20 انویدیا تا دو ماه دیگر وارد بازار می شوند

انویدیا با عرضه کارت گرافیک های RTX 20 با ریز معماری تورینگ، تحولی در زمینه اجراء بازی ها در رزولوشن های بالا و ویژگی های خاص در رندرینگ را به وجود آورد. با این که اختلاف عملکرد کارت گرافیک های تورینگ با کارت گرافیک های پاسکال چندان نیست، اما ارائه ویژگی های همچون RAYTRACING توانست اختلاف این دو نسل را به طور چشمگیری افزایش دهند. اینک باید منتظر حضور خانواده تورینگ در لپ تاپ ها باشیم.

انتظار می رود قبل از نمایشگاه CES لاس وگاس، انویدیا نسخه موبایلی کارت گرافیک های تورینگ را روانه بازار کند. خبرها حاکی از آن است که انویدیا در ماه فوریه اولین لپ تاپ را با یک واحد گرافیکی تورینگ عرضه می کند. در ابتدا احتمال می رود انویدیا از کارت تقلیل یافته RTX 2070 در بخش واحد گرافیک موبایلی خود استفاده کند.

لپ تاپ ها از کارت های تقلیل یافته موبایلی با معماری تورینگ Max-Q استفاده می کنند که نشان از مصرف بهینه انرژی و البته قدرت کمتر نسبت به نسخه های قدرتمند دارد.

آنطور که به نظر می رسد در کنار RTX 2070، انویدیا قصد دارد از کارت های RTX 2060 و دو مدل کاملا اقتصادی یعنی RTX 2050 و RTX 2050 Ti استفاده کند. اما مشخص نیست که کارت های اقتصادی انویدیا با پیشوند RTX یا GTX استفاده می شوند.

اما آنچه که مشخص است RTX 2070 از قابلیت های RTX-exclusive و raytracing پشتیبانی می کنند اما کارت های اقتصادی نام برده شده از این قابلیت ها بی نصیب می مانند. حال باید منتظر ماند و دید که انویدیا به چه شکل می تواند نسل جدید کارت گرافیک های موبایلی خود را بروی لپ تاپ ها اجرا کند.

پست های مرتبط

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

شرکت EK خنک‌کننده‌های جدیدی را برای پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی آماده می‌کند

Dell از دو مدل لپ‌تاپ جدید مبتنی بر تراشه Snapdragon X Plus با نام‌های Inspiron 14 5541 و Latitude 5455 رونمایی کرد