اولین گارانتی چهار ساله مادربرد در ایران با همکاری ام اس آی و آونگ

با همکاری MSI و شرکت آونگ، قرار است از این پس دو مادربرد پر فروش این برند تایوانی با گارانتی چهار ساله روانه بازار شوند. این برای اولین بار است که در بازار داخلی، مادربرد با گارانتی چهار ساله به دست خریداران می رسد.

بر اساس تجربه دو دهه نگارنده در زمینه محصولات فناوری محور و قطعات کامپیوتر، به این مهم دست یافته ام که بسیاری از کاربران تمایل به خرید محصولات با گارانتی معتبر دارند. مادربرد به عنوان مهمترین قطعه برای جمع آوری قطعات کامپیوتر یکی از این محصولات است که در صورت خرابی می تواند تا مدت ها کاربر را از کار کردن با سیستم محروم کند. از این رو اگر محصول خریداری شده شامل گارانتی نباشد یا بدون گارانتی معتبر باشد، دردسر اصلی شروع می شود.

چرا باید محصولات با گارانتی را خریداری کنیم؟

همانطور که می دانید استفاده از گارانتی شرایط خاص خود را دارد ولی بهره بردن از یک گارانتی معتبر می تواند خیال کاربر را از خرابی های ناگهانی و مشکلات نا خواسته و غیر عمد راحت کند. تا کنون بارها به این موضوع اشاره کرده ایم که حتی در خط تولید برترین محصولات جهان هم ممکن است مشکلاتی به وجود آید که این موضوع در قطعات کامپیوتر هم دیده می شود. به عنوان مثال در خط تولید پردازنده ها و تراشه های اینتل، انویدیا یا AMD هم تمام پردازنده ها یا تراشه ها کیفیت نهایی یکسانی ندارند.

شرکتی مانند آونگ برای وارد کردن مادربردها و کارت گرافیک های MSI، بدون واسطه و با خرید مستقیم محصولات را وارد بازار داخلی می کنند. در واقع نبود واسطه باعث شده تا جنس خریداری شده در سلامت کامل فیزیکی و کارکردی به دست مشتری برسد تا دیگر نگران خرید کالایی مخدوش شده و چند دست چرخیده نباشیم. شرکت آونگ بجز مادربرد و کارت گرافیک، در حال گسترش محصولات ام اس آی در ایران است تا برترین های این شرکت تایوانی را با سلامت کامل و گارانتی معتبر به دست خریداران برساند.

این سطح از اطمینان از محصول موجب شده تا آونگ دو مادربرد پر فروش H510M PRO-E و B560M PRO-E را با گارانتی چهار ساله روانه بازار کند. همانطور که عنوان کردیم گارانتی چهار ساله این دو مادربرد، طولانی ترین مدت زمان گارانتی در بازار داخلی کامپیوتر است. این دو مادربرد مجهز به پشتیبانی از پردازنده های نسل 10 و 11 اینتل هستند که همچنان ارزش خرید بالایی برای کاربران دارند.

چرا نباید محصولات بدون گارانتی را خریداری کنیم؟

شاید بتوان گفت مهمترین دلیل کاربران و خریداران برای انتخاب قطعات بدون گارانتی، تفاوت قیمت است. شاید بهتر است در این بخش دلیل قیمت بیشتر قطعات با گارانتی را شرح دهیم.

محصولاتی که از درگاه های رسمی و قانونی وارد کشور می شود، هزینه های بیشتری را طلب می کنند. در اولین قدم باید به نوع باربری و رسیدن محصول به بازار داخلی اشاره کنیم. محصولاتی که به صورت رسمی وارد بازار می شوند، با حساسیت بیشتری در حمل و نقل روبرو هستند. یکی از دلایل این حساسیت بیشتر، تعداد بالای آنها در هر بار خریداری شده است که همین موضوع نگرانی ها برای سالم رسیدن محصول به مقصد را بیشتر می کند و البته حساسیت بیشتر مستلزم هزینه بیشتر است.

بجز حساسیت در حمل و نقل، باید به هزینه های واردات اشاره کنیم که شامل موارد قانونی و گمرکی است. هر محصولی که به صورت قانونی وارد کشور شود، شناسایی دقیق بروی آن انجام می شود تا وارد کننده آن و مراحل قانونی طی شده مشخص شود.

و اما مهمترین دلیلی که در سالهای اخیر بیشتر با آن مواجه بوده ایم، معیوب بودن یا طول عمر کم بعضی از محصولات بدون گارانتی است. بسته بندی و نوع ساختار محصولاتی که با سفارش های قانونی خریداری می شود، بر اساس شرایط بومی آن منطقه است در حالی که محصولات غیر قانونی بر اساس بازار کشور دیگری تهیه شده اند که همین موضوع در نوع حمل و نقل و به دست مشتری رسیدن آن تاثیر دارد. بارها دیده ایم کارت گرافیک هایی که قبلاً استفاده شده اند اما اکنون با عنوان محصولی پلمپ به دست خریداران می رسد. برای رسیدن کالاهایی که از درگاه های غیر قانونی وارد می شوند، مخفی کردن یا قاچاق تنها راه واردات این نوع کالاها است. در واقع مخفی کردن یا جدا کردن محصول از بسته بندی مناسب در زمان حمل و نقل خود به تنهایی می تواند آسیب های جدی به کالا برساند. در آخر باید بگوییم، خرید کالاهایی که گارانتی معتبر ندارند، نوعی سرمایه گذاری پوچ است.

پست های مرتبط

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود