اپل جایگاه سامسونگ را از نظر فروش گوشی‌های هوشمند از آن خود کرد

اپل با پشت سر گذاشتن سامسونگ در حوزه فروش گوشی‌های هوشمند در سال 2023 به نقطه عطفی در صنعت گوشی‌های هوشمند دست یافته است.

طبق داده‌های منتشر شده توسط IDC (گروه بین‌المللی داده)، اپل حدود 234.6 میلیون دستگاه فروخته است که رشد 3.7 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد، در حالی که سامسونگ 226.6 میلیون واحد فروخته است که کاهشی را نسبت به 262.2 میلیون واحد در سال 2022 نشان می‌دهد. این اولین باری است که اپل در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند جایگاه اول را کسب می‌کند و این یک تغییر تاریخی در این صنعت به حساب می‌آید.
موفقیت اپل را می‌توان به انعطاف‌پذیری مداوم آن نسبت داد که با روند رو به رشد گوشی‌های هوشمند ممتازی که اکنون بیش از 20 درصد از بازار را تشکیل می‌دهند، تقویت شده است. این رشد ناشی از پیشنهادات تجاری و برنامه‌های تامین مالی بدون بهره بوده است. مدل‌های آیفون اپل در بین مصرف‌کنندگان محبوب بوده‌اند و ارتقاء دوربین تتراپریسم این شرکت در آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس فروش آن را بیشتر افزایش داده است.
از سوی دیگر، سامسونگ با افزایش چالش‌های نظارتی و رقابت مجدد هواوی در چین مواجه شده است. با وجود این مسائل، سامسونگ بیکار نمی‌نشیند، زیرا انتظار می‌رود عرضه گلکسی اس 24 آن از فردا آغاز شود و این به طور بالقوه می‌تواند بر سهم بازار اپل تأثیر بگذارد. تیم IDC خاطرنشان کرد که اپل تنها شرکتی است که در میان 3 شرکت برتر سالانه رشد مثبتی را نشان می‌دهد و برای اولین بار رتبه اول را کسب کرده است. موفقیت این شرکت گواهی بر توانایی آن در انطباق با روندهای بازار و ترجیحات مصرف‌کننده و همچنین تعهد آن به نوآوری و کیفیت است.
در حالی که موفقیت اپل در سال 2023 یک دستاورد قابل توجه است، لازم به ذکر است که بازار گوشی‌های هوشمند بسیار رقابتی است و شگفتی‌های غیرمنتظره همچنان در سال 2024 رخ خواهند داد. مانند سال‌های قبل، عملکرد سازندگان مختلف گوشی‌های هوشمند را در سه ماهه آینده خواهیم دید.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد