اپل سد راه Beeper Mini شد : پایان خوشحالی کاربران اندرویدی خواهان iMessage ؟

ظاهراً اپل راهی برای مسدود کردن اپلیکیشن جدید اندرویدی Beeper Mini که iMessage اپل را به اندروید می‌آورد پیدا کرده است. این برنامه که برای ارائه یک راه حل آسان برای کاربران اندرویدی خواهان  iMessage ساخته شده است، از روز جمعه با مشکلات فنی مواجه شد و گزارش‌هایی مبنی بر عدم امکان ارسال و دریافت پیام‌های آبی حباب‌مانند توسط کاربران وجود داشت.

Beeper Mini نتیجه یک تلاش جامع برای مهندسی معکوس پروتکل پیام‌رسانی iMessage اپل بود و توسعه‌دهندگان آن امیدوار بودند که مسدود کردن این برنامه برای اپل آنقدر سخت باشد که انجام این کار ارزش زحمت را نداشته باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل راحت‌تر از آنچه  که انتظار می‌رفت، توانست این برنامه را مسدود کند، و مانعی سر راه برنامه‌های Beeper گذاشت.

توسعه‌دهنده برنامه، اریک میگیکوفسکی، یکی از بنیان‌گذاران Beeper، تأیید کرد که اختلال در این برنامه وجود دارد و پیام‌ها ارسال و دریافت نمی‌شوند. The Verge گزارش داد که میگیکوفسکی منکر این نشد که اپل با موفقیت Beeper Mini را مسدود کرده است. قابلیت‌های Beeper Mini زیاد بود و این شرکت برنامه‌ریزی کرده بود که پس از یک آزمایش هفت روزه، ماهانه 1.99 دلار شارژ کند. این برنامه قادر به ارسال iMessages رمزگذاری شده از تلفن‌های اندرویدی بود که از مهندسی معکوس پروتکل iMessage توسط یک نوجوان توسعه یافته بود. با این حال، اکنون مشخص نیست که آیا Beeper Mini کار خود را از سر خواهد گرفت یا خیر.

مسدود شدن Beeper Mini سؤالاتی را در مورد اهداف اپل در مورد قابلیت همکاری و حریم خصوصی iMessage ایجاد می‌کند. برخی استدلال می‌کنند که اگر اپل واقعاً به حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران آیفون خود اهمیت می‌دهد، سعی نمی‌کند سرویسی را که آیفون‌ها را قادر می‌سازد تا چت‌های رمزگذاری شده را برای کاربران اندروید بفرستد، خاموش کند. آینده Beeper Mini نامشخص است و این شرکت اعلام کرده است که گزینه های پیش رو را ارزیابی خواهد کرد.

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

باگ بسیار عجیب به‌روزرسانی iOS 17.5 اپل : ظاهر شدن عکس‌های حذف‌شده از سال‌ها قبل !

آیا تبلت‌های M4 iPad Pro اپل که نزدیک به 5 میلی‌متر ضخامت دارند تحت فشار معمولی خم می‌شوند ؟