اپل نسخه iOS 17.3 را منتشر کرد + بررسی تمام ویژگی‌های اصلی

اپل نسخه iOS 17.3 را روی تمام دستگاه‌های سازگار منتشر کرده است. این آپدیت چندین ویژگی جدید را به همراه دارد که در کنار رفع اشکالات قبلی است و انتظار بر این است که این شرکت مشکلات تخلیه باتری آیفون را برطرف کند. تمام ویژگی‌های مهم به‌روزرسانی iOS 17.3 اپل را در اینجا بررسی می‌کنیم.

نسخه iOS 17 با مشکلات زیادی در آیفون راه‌اندازی شد. بلافاصله پس از انتشار، این پلتفرم علائم داغ شدن بیش از حد را در مدل‌های جدید آیفون 15 پرو نشان داد. در حالی که گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد این مسئله وجود داشت، اپل باگ سیستم عامل را برطرف کرد. با وجود اینکه مشکل حل شد، چندین باگ مشاهده شدند که دستگاه را در هنگام راه‌اندازی بی‌استفاده می‌کردند. همچنین قبلاً گزارش داده شده بود که کاربران با مشکل تخلیه باتری در آیفون مواجه شده‌اند. اکنون انتظار می‌رود iOS 17.3 برخی از باگ‌های اساسی را برطرف کرده و تعدادی از ویژگی‌های جدید را برای آیفون معرفی کند. در ادامه به تعدادی از ویژگی‌های نسخه iOS 17.3 اشاره کرده‌ایم.

اخیراً گزارش شده است که سارقان می‌توانند رمز عبور شما را برای غیرفعال کردن Apple ID و Find My Services به دست بیاورند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به قسمت‌هایی، از جمله iCloud Keychain و سایر داده‌های حساس دسترسی کامل داشته باشند. محافظ جدید دستگاه در نسخه iOS 17.3، راه حل جدید اپل برای این مشکل است. پس از فعال شدن این ویژگی، کاربر باید با استفاده از Face ID یا Touch ID احراز هویت کند. این ویژگی زمانی وارد عمل می‌شود که فردی بخواهد یکی از ویژگی‌های زیر را انجام دهد:

  1. دسترسی به iCloud Keychain
  2. برای اپل کارت اقدام کند و شماره مجازی اپل کارت را مشاهده کند
  3. غیرفعال کردن حالت گمشده
  4. تنظیم مجدد آیفون و پاک کردن تمام محتوا و تنظیمات
  5. برخی از ویژگی‌های Apple Card Saving و Apple Cash
  6. روش پرداخت سافاری
  7. راه‌اندازی یک آیفون جدید با دستگاه خود

محافظت از دستگاه دزدیده‌شده در تمام مدل‌های آیفونِ سازگار با نسخه iOS 17.3 موجود است. این ویژگی را می‌توان از طریق برنامه تنظیمات فعال کرد. برای این کار باید این مسیر را دنبال کرد:

Settings > Face ID & Passcode > Toggle on Stolen Device Protection

یکی دیگر از این به‌روزرسانی‌ها در نسخه iOS 17.3 مربوط  به بهینه کردن تشخیص سرویس تصادف در سری آیفون 14 و آیفون 15 می‌شود. این شرکت روی ویژگی تشخیص تصادف بیشتر کار کرده است. آخرین پیشرفت‌ها حول محور راه‌اندازی کاذب این ویژگی می‌چرخند. مثلاً اگر گوشی از دست فردی بیفتد، به اشتباه گوشی حالت اضطراری را فعال نکند و با خدمات درمانی تماس نگیرد.

مورد دیگر در ارتباط با واکنش نشان دادن به آهنگ‌ها با استفاده از ایموجی است. در لیست‌های پخش مشترک در Apple Music، کاربران می‌توانند با استفاده از ایموجی‌ها به هر آهنگی واکنش نشان دهند. سیستم عامل iOS 17.3 دارای تعداد انگشت‌شماری از واکنش‌ها را به صورت شکلک برای لیست‌های پخش مشترک دارد. هنگامی که به آهنگ خاصی گوش می‌دهید، ایموجی‌ها متحرک می‌شوند.

یک ویژگی جالب ولی محدود در نسخه iOS 17.3 این است که اپل چند هتل را انتخاب کرده است که از AirPlay 2 برای پخش محتوا از iPhone یا Mac شما پشتیبانی می‌کنند. با این کار نیازی به وارد کردن مدارک خود در تلویزیون هتل نیست. در هر صورت با وجود اینکه این ویژگی بسیار جذاب است، ولی برای ساکنین ایران کاربردی ندارد.

در سیستم عامل جدید iOS 17.3 با فهرست‌های پخش مشترک، می‌توانید از دوستان و خانواده دعوت کنید تا به لیست‌های پخش موجود یا جدید شما گوش دهند. این ویژگی برای کسانی که ترجیحات موسیقی مشابهی دارند مفید است. اپل به این موضوع اشاره نکرده است که تا چند نفر می‌توانند عضو لیست‌های پخش مشترک باشند.

اینها تمام ویژگی‌های اصلی در iOS 17.3 هستند که ما آن‌ها را بررسی کردیم. اپل احتمالاً امروز یک نسخه بتا دیگر را برای به‌روزرسانی آتی خود عرضه خواهد کرد. نسخه بتا قبل از انتشار برای عموم در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

پست های مرتبط

آیپد مینی 7 از یک رم هشت گیگابایتی برای اجرای قابلیت Apple Intelligence بهره می‌برد

تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM احتمالاً در 40 درصد از تمام نوت‌بوک‌های عرضه شده در سال 2029 به کار برده شوند

گوگل سرانجام آپدیت اندروید 15 را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد