اینتل برای نسل بعدی پردازنده‌های E-Core Xeon خود از معماری هسته Darkmont استفاده می‌کند

شرکت اینتل برای نسل بعدی پردازنده‌های E-Core Xeon خود (با کد Clearwater Forest) از معماری هسته Darkmont استفاده می‌کند.

قرار است پردازنده‌های Clearwater Forest در سال 2025 عرضه شوند. انتظار بر این است که این پردازنده‌ها طراحی به‌روزرسانی‌شده Skymont E-Core باشند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که اینتل همان 288 هسته و 288 رشته‌ای را حفظ خواهد کرد که تراشه‌های Sierra Forest در معماری Crestmont E-Core دارند.

انتظار می‌رود سری Clearwater Forest دارای فرآیند 18A اینتل باشد که گفته می‌شود اصلاحاتی را در فناوری RibbonFET ایجاد می‌کند تا یک جهش بزرگ دیگر در عملکرد ترانزیستور و تراشه ایجاد کند. در صورتی که این اتفاق بیفتد، روند جدید جهش‌های عملکردی عظیمی را در پردازنده‌های پیش رو به همراه داشته باشد. با این حال، از آنجایی که این پردازنده‌ها قرار است تا سال 2025 عرضه شوند، هنوز باید چیزهای بیشتری را از آن‌ها ببینیم.

همچنین انتظار می‌رود که هسته‌های Darkmont معماری E-core برای این تراشه‌ها به کار روند. پچی که در فعال‌سازی پردازنده به کار رفته است، یک پچ از نوع «پایه» بوده که یک شماره مدل جدید برای پردازنده‌های Clearwater Forest Xeon به حساب می‌آید و اکنون به آن‌ها شماره «0xDD (221)» در کرنل اختصاص داده شده است. یکی دیگر از نکات جالب در این مورد، اشاره به عبارت «اتم دارکمونت» است.

شرکت اینتل بر روی پیشرفت توسعه در لینوکس، به ویژه برای گرافیک “Arc” و پردازنده‌های اصلی مصرف‌کننده تمرکز کرده است. در حالی که پردازنده‌های سرور در ابتدا با محدودیت مواجه بودند، اینتل اکنون با ارائه پشتیبانی اولیه از پردازنده‌های Clearwater Forest در حال پیشرفت بزرگی است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟