اپل واچ سری 4 مجهز به ECG (این بار کامل تر از همیشه)

اپل واچ سری 4 می شود گفت تنها ساعت هوشمندی بوده که به قابلیت ECG مجهز شد. چنین قابلیت بسیار مفید و کارآمد تا قبل از دریافت بروز رسانی های جدید کاملا عملکردی که خود شرکت اپل از این گوشی هوشمند انتظار داشت را برآورده نمی کرد.

همین قابلیت نه چندا کامل چندی پیش بود که توانست جان یک شهروند را نجات دهد. اما قابلیتی که برای این اتفاق عملکرد خوبی از خود نشان داده بود، قابلیت افتادن این ساعت هوشمند بوده.

که به محض اینکه حس می کرد شخص دارنده ساعت به زمین خورده است از همان شخص ابتدا سولاتی می پرسد تا ببیند چه خواسته ای دارد، در صورتی که تا یک زمانی مشخص از طرف شخص مورد نظر پاسخی را دریافت نکند، این ساعت هوشمند بصورت خودکار با اورژانس تماس میگیرد.

اپل واچ سری 4 مجهز به ECG

اپل واج سری 4 کارآمدتر از همیشه

این ساعت هوشمند که خبر از چنین قابلیت جذابی را در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت اپل را داده بوده حال گویا زمان آن رسیده است تا خودی نشان دهد و اثبات کند تا چه اندازه تکنولوژی در راستای برنامه های سلامت مفید می تواند باشد.

اگر از من بپرسید به نظرم ساعت هوشمند اپل در بین تمام گوشی های هوشمندی که معرفی شدند با توجه به بهره بردن از چنین قابلیت جذابی بهتر از مابقی محصولات این شرکت عمل کرده است.

قابلیت ECG به ساعت هوشمند شما چنین امکانی را می دهد تا فعالیت قلب شما را بصورت منظم بررسی می کند و در صورت هرگونه ناهماهنگی ایجاد شده، هشدارهای لازم را به شما می دهد و شما را از شرایط غیر عادی بدنتان آگاه می سازد.

اپل اعلام کرده است با دریافت روزرسانی 5.1.2 Watch OS این قابلیت جذاب نیز به ساعت های هوشمند سری 4 اضافه خواهد شد. اول از همه شهروندان آمریکایی امکان استفاده از ECG را خواهند داشت.

جالب است که هم اکنون اپل برای برخی از ساعت های هوشند سری 4 خود این قابلیت را امکان پذیر کرده است که هدف از ان کار تست قابلیت ECG در عمل واقعی بوده است.

اپل از کسانی که از این قابلیت استفاده می کنند تا مراحل آزمون و خطایی که قرار است انجام شود، پیشنهاد کرده است تا قبل از هرگونه عملکرد و اعتماد به این تکنولوِژی جدید در صورت مشاهده هر هشداری از سوی این ساعت هوشمند حتما با پزشک خود مشورت لازم را بکنند تا ببینند تا چه اندازه ECG عملکرد درستی را از خود نشان می دهد.

اپل واچ سری 4 مجهز به ECG

ECG برای کنترل فعالیت درست قلب

این قابلیت بسیار کار آمد، فقط برای کنترل فعالیت منظم قلب در نظر گرفته شده است. این در حالی است که اکثر حمله های قلبی که در بین مردم بسیار شایع است قبل از رخ دادن علائمی را از خود نشان می دهد که این قابلیت بسیار کارآمد باعث آن می شود تا قبل از رخ دادن هرگونه حمله قلبی شخص مورد نظر از فعالیت نامنظم قلب خود مطلع شود. چنین اتفاقی از مرگ بر اثر حملات قلبی که اکثر آن ها به دلیل تشخیص دیرهنگام می باشد را بسیار کاهش خواهد داد.

پست های مرتبط

سامسونگ دو سایز دیگر از حلقه گلکسی را عرضه می‌کند

اپل واچ سری 10 ابتدا قرار بود با سنجش فشار خون همراه شود اما طراحی جدید مانع از این کار شد

اپل واچ سری 10 با نمایشگر بزرگ‌تر و بدنه باریک‌تر در رویداد It’s Glowtime معرفی شد