اپل واچ محافظ جان شناگران می‌شود : ثبت اختراع قابلیتی برای جلوگیری از غرق شدن !

مدل‌های مختلف اپل واچ با ویژگی‌های سلامت‌محور عرضه می‌شوند. مثلاً در صورتی که خودروی شما دچار تصادف وحشتناکی شده باشد، اپل واچ با اورژانس تماس می‌گیرد. اکنون اما، طبق یک سند ثبت اختراع، این شرکت شناگران را هدف قرار داده تا اینکه آنها یا اطرافیانشان را از خطرات قریب الوقوع مطلع کند.

همانطور که توسط PatentlyApple گزارش شد، یک فرد متوسط می‌تواند حدود 30 ثانیه نفس خود را نگه دارد، در حالی که یک فرد آموزش‌دیده می‌تواند این مدت را تا 2 دقیقه ادامه دهد. با این حال، اگر فردی بین 4 تا 6 دقیقه زیر آب بماند، این احتمالاً منجر به آسیب‌های بدنی جبران‌ناپذیر و در برخی موارد غرق‌شدن می‌شود. بر اساس داده‌های حسگر، مدل‌های پیش روی اپل واچ می‌توانند از این حوادث جلوگیری کرده و تعیین کنند که آیا شناگر در حال غرق شدن است یا خیر. با فرض اینکه فردی که اپل واچ دارد در زیر آب رفتار نامنظمی از خود نشان دهد، این پوشیدنی می‌تواند پیام هشداری را به یک یا چند دستگاه ارسال کند.

این اپل واچ جدید می‌تواند زنگ هشدار را در حین استقرار در هر نوع استخر آب شیرین، از جمله استخرهای شنای عمومی، خصوصی و همچنین استخرهای آب شیرین طبیعی به صدا درآورد. برای مثال کاربری را در نظر بگیرید که ساعت هوشمند را روی مچ دست خود بسته و در حال شناست. در این میان معیارهای مختلفی از شناگر را می‌توان توسط اپل واچ شناسایی کرد و هنگامی که دستگاه رفتار نامنظم در ارتباط با الگوهای سکته مغزی یا پریشانی را تشخیص داد، یک فرستنده-گیرنده بی‌سیم تعبیه شده در ساعت هوشمند می‌تواند پیام فرکانس رادیویی (RF) را پخش کند.

سپس این پیام به دستگاه‌های نزدیک در استخر مانند گوشی هوشمند، تبلت، ساعت‌های هوشمند، لپ‌تاپ یا ایستگاه‌های نظارتی ارسال می‌شود. صاحبان این دستگاه‌های نزدیک می‌توانند پیامی را روی نمایشگر خود از طریق یک هشدار صوتی یا لرزشی مشاهده کنند و این به شناگران اجازه می‌دهد توجه دیگران را جلب کنند و به وی در مواجهه با هر مشکلی کمک کنند.

اپل در زمینه این ثبت اختراع اشاره می‌کند که سالانه بیش از 3500 نفر در ایالات متحده با مرگ در اثر غرق شدن مواجه می‌شوند و این پنجمین علت شایع مرگ اتفاقی در منطقه است. با این مدل‌های جدید اپل واچ، این شرکت می‌تواند یک مشکل بزرگ را برطرف کند، اما ثبت اختراع لزوماً تضمین‌کننده ساخت چنین محصولی نیست. با این حال، این واقعیت که می‌توان با معرفی این ویژگی جان چندین نفر را نجات داد، امیدواری زیادی به ما می‌دهد که اپل آن را به یک ساعت هوشمند بیاورد.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !