اپل واچ 4 جان یک فرد را نجات داد

ساعت هوشمند اپل واچ 4 در رخداد اپل به همراه گوشی های هوشمند آیفون ایکس اس و ایکس اس مکس و ایکس آر رونمایی شد. از جمله قابلیت های پیشرفته این ساعت هوشمند که اپل تاکید زیادی بر روی آن داشت، سیستم سلامت اپل واچ 4 بوده است. نرم افزار های مختلف سلامت بر روی این گوشی هوشمند جدید پیاده سازی شده است از جمله کنترل کننده ضربان قلب، برنامه کامل کیفیت خواب و …

علاوه بر نرم افزار های سلامت نصب شده، یک قابلیت جدید و کارآمد نیز اضافه شده است که به قابلیت افتادن نامگذاری شده است. این قابلیت کار آمد هنگام افتادن ناگهانی دارنده ساعت به زمین عمل می کند، نوع طراحی به گونه ای است که در هنگام افتادن ناگهانی کاربر تشخیص می دهد که اتفاق ناگواری برای دارنده ساعت افتاده است، در این هنگام این ساعت هوشمند با زنگ های هشدار دهنده و لرزش به کاربر خود این اجازه را می دهد که از گزینه های مورد نظر تماس با اورژانس و یا عملکرد دیگری را انتخاب کند. نکته جالبت تر برای این محصول این است که در صورتی که کاربر توانایی انتخاب را نداشته باشد و به مدت یک دقیقه هیچکدام از گزینه های شرایط اضطراری را انتخاب نکند به صورت خودکار با اورژانس تماس می گیرد.

این قابلیت در واقعیت هم نشان داد که عملکرد مناسبی را می تواند از خود نشان می دهد. یکی از شهرواندان سوئدی با کمک اپل واچ 4 از مرگ نجات پیدا کرد. رودریگز 35 ساله در حال آشپزی بود که ناگهان سوزشی را در پشت خود احساس کرد و ناگهان در کنار اجاق گاز به زمین افتاد، اپل واچ نیز تشخیص افتادن را تایید کرد و بلافاصله هشدار های مواقع اضطراری را از خود نشان داد و از کاربر خواست که در صورت نیاز با اورژانس تماس گرفته شود ولی رودریگز شماره مادر خود را که در نزدیکی محل زندگیش بود انتخاب کرد و با کمک مادر خود به بیمارستان منتقل شد و از مرگ نجات پیدا کرد.

قابلیت افتادن از اپل واچ سری 4 برای افراد 65 سال به بالا فعال می باشد اما قابلیت فعال سازی نیز وجود دارد و بهتر است که فعال باشد. بعد از باگ هایی که ار اپل واچ سری 4 منتشر شد حال باید این شرکت به خود افتخار کند. تکنولوژی بار دیگر نشان داد تاثیر بسیار بسازایی در زندگی روز مره ما دارد.

پست های مرتبط

سامسونگ دو سایز دیگر از حلقه گلکسی را عرضه می‌کند

اپل واچ سری 10 ابتدا قرار بود با سنجش فشار خون همراه شود اما طراحی جدید مانع از این کار شد

اپل واچ سری 10 با نمایشگر بزرگ‌تر و بدنه باریک‌تر در رویداد It’s Glowtime معرفی شد