اپل و کوالکام، اینتل را از بازار مودم‌های 5G گوشی‌های هوشمند خارج میکنند

در حالی که اپل و کوالکام اختلافاتی با یکدیگر داشتند به شکلی که کار آنها به مراجع قانونی و دادگاه کشیده شد، به تازگی این دو کمپانی بزرگ و معروف تصمیم گرفتند تمام اختلافات خود را کنار بگذارند. در همین زمان اینتل، تراشه ساز بزرگ امریکایی به طور ناگهانی اعلام کرد که از بازار مودم های 5G گوشی های هوشمند خارج خواهد شد و قصد دارد بر روی زمینه های دیگری مانند توسعه زیرساخت شبکه 5G، اینترنت اشیا و دیگر دستگاه های دیتا محور تمرکز کند. اینتل پیش تر مودم 5G خود را با عنوان XMM 8160 معرفی کرده که قرار بود در سال 2020 در اختیار همکاران و مشتریان این کمپانی قرار بگیرد.

یکی از مهم ترین مشتریان مودم های 5G اینتل، شرکت اپل بود که قرار از مودم های این شرکت در آیفون های سال 2020 خود استفاده کند اما اکنون این روند کاملا به ضرر اینتل تغییر کرده است. از آنجایی که اپل با کوالکام به توافق رسیده، احتمالا این دو دوباره با یکدیگر همکاری خواهند کرد که این کار را برای اینتل و تداوم همکاری با کوپرتینویی ها بسیار سخت خواهد کرد.

با این حال اینتل به توسعه مودم های 4G برای مشتریان متنوعی ادامه خواهد داد اما از آنجایی که مسیر فناوری رو به 5G است، به نظر میرسد اینتل در آینده سهم خاصی از بازار شبکه 5G نخواهد داشت. توافق صورت گرفته میان اپل و کوالکام چندین ساله است و این قرارداد از ابتدای آوریل 2019 آغاز شده و به مدت 6 سال تا آوریل سال 2025 ادامه خواهد داشت و به لطف برخوداری تراشه های 5G اینتل از پایداری و سرعت بالاتر نسبت به مودم های اینتل، اپل در طول این سال ها از مودم های این شرکت استفاده خواهد کرد. کوالکام ابتدا مودم Snapdragon X50 5G و سپس نسل بهبود یافته آن را با عنوان Snapdragon X55 معرفی کرد تا برای رقبای خود در این زمینه خط و نشان بکشد.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

باگ بسیار عجیب به‌روزرسانی iOS 17.5 اپل : ظاهر شدن عکس‌های حذف‌شده از سال‌ها قبل !

آیا تبلت‌های M4 iPad Pro اپل که نزدیک به 5 میلی‌متر ضخامت دارند تحت فشار معمولی خم می‌شوند ؟

شایعه : سامسونگ ساخت مدل ارزان‌تر گلکسی زد فولد 6 را لغو کرد