اپو گوشی هوشمند جدیدی با قابلیت زوم 10 برابر اپتیکال را معرفی خواهد کرد

دو سال پیش اپو در نمایشگاه MWC شرکت کرد اما به جای رونمایی از گوشی های هوشمند فناوری های در نظر گرفته شده برای محصولات آینده خود را در معرض دید عموم قرار داد. در همان نمایشگاه اپو از فناوری اولین دوربین دوگانه جهان با قابلیت رم 5 برابر اپتیکال رونمایی کرد و بعد ها در گوشی های هوشمند خود مورد استفاده قرار داد. حال این شرکت چینی با انتشار پوستری، خبر از تکنولوژی جدید زوم فوق العاده 10 برابر اپتیکال  در تاریخ 16 ژانویه یعنی دو رز دیگر در پکن، چین داد.

پوستر تبلیغاتی رویداد اپو در پکن چین

تکنولوژی جدید زم 10 برابر اپتیکال

همانطور که می دانید برای سنسور های گوشی های هوشمند دو نوع زوم معروف است که شناخته می شود، زوم اپتیکال و دیجیتال. زوم اپتیکال خصوصیتی دارد که شما با هر باز روم کردن چیزی از کیفیت تصویر مورد نظرتان کم نمی شود و طبعا چنین زومی درای محدودیت است، در مقابل زوم دیجیتال با کاهش کیفیت تصویر همراه خواهد بود.

زوم 5 برابری اپتیکال در حال حاضر در برخی از گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد، برای چنین اتفاقی بیشترین مسئولیت بر عهده سنسور دوربین اصلی گوشی هوشمند می باشد، برای مثال برای گوشی های مجز به سنسور با زوم 5 برابر اپتیکال، این لنز ابتدا نور را با یک زاویه 90 درجه ای با سنسور دوربین عمودی قرار می دهد و از طرفی واحد OIS در نظر گرفته شده نیز کار خود را به خوبی انجام می دهد و تصویری با کیفیت را به شما ارائه می دهد، چنین تکنولوژی در حالت عادی نیز عمل می کند و به همین دلیل است که کیفیت عکس ها با حالت زم شده اپتیکال تفاوتی ندارد، البته بهتر است بگوییم برخی از عکاسان و صاحب نظران حتی معقد هستند عکس های گرفته شده با زوم اپتیکال، از کیفیت بهتری برخوردار می باشند.

منابع چینی اطلاعات کمی از این رویداد در اختیار دارند و هنوز مشخص نشده است که اپو تصمیم به رونمایی گوشی هوشمندی با چنین قابلیتی را دارد و یا تنها می خواهد تکنولوژی زوم 10 برابر اپتیکال را معرفی کند و در گوشی های هوشمند آینده خود از آن استفاده کند. با توجه به موجود بودن گوشی های هوشمند با زوم اپتیکال حتی اگر اپو تصمیم به رونمایی از یک گوشی هوشمند با مجهز شدن به چنین قابلی را داشته باشد تنها نمونه اولیه و آزمایشی خواهد بود.

منع: gsmarena

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود