اینستاگرام در آینده نرم افزار خود را برای نابینایان بهینه می کند

استفاده از فضا های مجازی برای اکثر افراد مفرح و جذاب است. حال در این بین افرادی هستند که به دلیل مشکلاتی اعم از نابینایی، برای بهره گیری از این فضا ها با مشکلاتی روبرو هستند. در جهت رفع این سختی ها اینستاگرام قصد دارد در آینده نرم افزار خود را برای نابینایان بهینه کند.

اینستاگرام امروز اعلام کرد برنامه ای برای ایجاد پلت فرم آن برای کاربران نابینا و مبتلا به اختلال دید در دسترس است. این شرکت متن جایگزین برای عکس هایی ارائه می کند که یک تصویر مشخص را ارائه می دهند. بدین صورت که به وسیله نرم افزار صفحه خوان افراد نابینا می توانند هنگام بررسی حساب کاربری درباره تصاویر توضیحاتی بشنوند.

دو روش استفاده از متن جایگزین برای تصاویر:

روش اول از هوش مصنوعی بهره می برد. این فناوری با استفاده از تشخیص تصاویر برای توصیف عکس ها برای آن ها توضحاتی را ارائه می دهد و در حقیقت شامل لیستی از آیتم های موجود در عکس می باشد.

روش دوم بدین صورت است که کاربر به طور مستقیم متن جایگزین را تهییه می کند. اینستاگرام فضایی برای تایپ متن جایگزین را در اختیار کاربر می گذارد که هنگام آپلود تصاویر ظاهر می شود. شما می توانید از این فضا استفاده کنید تا شرح تصویری را که دقیق تر و درخشان تربه صورت خودکار تولید می شود استفاده کنید

اینستاگرام اعلام کرده است که برنامه های بیشتری برای بهبود دسترسی به آن در نظر دارد اما جزئیات مربوط به طرح های آینده را ارائه نمی دهد

منبع : engadget

پست های مرتبط

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کند

قیمت تراشه دیمنسیتی 9400 شرکت مدیاتک با 20 درصد افزایش قیمت همچنان ارزان‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود