بازی‌های زیادی از جمله Indiana Jones and the Great Circle به پلی‌استیشن 5 می‌آیند

عنوان Indiana Jones and the Great Circle که جدیدترین بازی انحصاری ایکس‌باکس است، برای پلی‌استیشن 5 هم در حال توسعه است.

همه چیز در اوایل این ماه با افشای جف گراب و سایر افراد شروع شد که ادعا کردند بازی‌های Hi-Fi Rush و Sea of Thieves به صورت چند پلتفرمی به پلی‌استیشن و احتمالاً نینتندو می‌آیند. این شایعه زمانی شدت یافت که فایل‌های تکستچر تی‌شرت‌های انحصاری برای کاربران نینتندو و پلی‌استیشن در مورد Hi-Fi Rush ارائه شدند. در ابتدا، به نظر می‌رسید که مایکروسافت فقط می‌خواست عناوین قدیمی‌تر یا کم‌اهمیت‌تر را پورت کند تا مقداری درآمد اضافی از پلتفرم‌های دیگر جمع کند. جالب است بدانید که XboxEra گزارش داد که بازی Starfield شرکت Bethesda پس از انتشار بازی Shattered Space (برنامه‌ریزی شده در سال 2024) روی پلی‌استیشن 5 عرضه خواهد شد. انتقال چنین بازی انحصاری برای کنسول رقیب ایکس‌باکس تکان‌دهنده خواهد بود.

تام وارن، روزنامه نگار The Verge شنیده است که بازی Indiana Jones and the Great Circle بر روی پلی‌استیشن 5 هم عرضه خواهد شد. به گفته منبع وی، Bethesda قصد دارد بازی را در ماه دسامبر برای PC و Xbox Series S|X عرضه کند و نسخه PlayStation 5 هم کمی پس از آن‌ها منتشر می‌شود. شایان ذکر است که بازی Indiana Jones and the Great Circle در ابتدا قرار بود یک بازی چند پلتفرمی باشد، اما پس از اینکه مایکروسافت ZeniMax و Bethesda را تصاحب کرد، با دیزنی مذاکره کرد تا آن را انحصاری کنسول‌های Xbox خود کند. به دنبال این شایعات، Shpeshal Nick، یکی از بنیانگذاران XboxEra، اشاره کرد که بازی Senua’s Saga: Hellblade II هم ممکن است چند پلتفرمی شود. Jez Corden از خبرگزاری Windows Central گفته است که دو سناریو ممکن را از منابع مختلف شنیده است: برخی یا همه بازی‌های Xbox چند پلتفرمی شوند.

اگر قرار بر چند پلتفرمی شدن تمام بازی‌ها باشد یعنی ما با تبدیل شدن مایکروسافت به عنوان شرکت شخص ثالث مواجه هستیم. ممکن است به دلیل این باشد که بسیاری از کاربران قدیمی ایکس‌باکس دیگر دلیلی برای خرید کنسول جدید نمی‌بینند. اگر شایعات تایید شوند، تنها مزیت آن در دسترس بودن Game Pass خواهد بود. از طرف دیگر آن‌ها نگران هستند که مایکروسافت دیگر حتی یک کنسول ایکس‌باکس جدید تولید نکند که این می‌تواند برای کتابخانه‌های دیجیتال آن‌ها دردسر ایجاد کند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024