بازی اسپایدرمن 2 پرفروش‌ترین بازی ماه گذشته شد و پلی‌استیشن 5 هم در عنوان بهترین کنسول باقی ماند

بازی Spider-Man 2 پرفروش‌ترین بازی ماه گذشته در ایالات متحده شد و پلی‌استیشن 5 همچنان برترین کنسول باقی ماند. طبق گزارشی که در مورد نکات برجسته بازار بازی‌های ویدیویی ایالات متحده در اکتبر 2023 توسط Circana انجام گرفت، Spider-Man 2 به این موفقیت بزرگ دست یافت و این امری تعجب‌آور نیست چرا که این بازی دارای سریع‌ترین فروش بازی استودیوی پلی‌استیشن تا به حال بوده است که فروشی بیش از 5 میلیون نسخه تنها در 11 روز داشته است.

موفقیت بازی بیشتر با عملکرد آن در فروش دیسک‌های بازی به دلار برجسته می‌شود که با درصدی دو رقمی از نسخه قبلی خود بیشتر است. این دستاورد جایگاه این بازی را به عنوان یک نقش‌آفرین اصلی در صنعت بازی مستحکم می‌کند. موفقیت Spider-Man 2 در نقاط عطف فروش آن هم منعکس شده است، مانند فروش بیش از 2.5 میلیون نسخه در 24 ساعت اول که آن را به سریع‌ترین فروش بازی استودیو پلی‌استیشن تبدیل کرده است. علاوه بر این، بازی در ماه اکتبر پیشتاز تمامی عناوین فروش دلاری دیسک‌های بازی بود و بر تسلط خود در بازار تاکید بیشتری داشت. این ارقام نشان‌دهنده جذابیت و محبوبیت گسترده این بازی در بین گیمرها است.

با نگاهی عمیق‌تر، گزارش اکتبر 2023 از Circana به غیر از موضوع بازی Spider-Man 2 بینشی در مورد عملکرد کلی بازار بازی هم ارائه می‌دهد. این نگاه نشان‌دهنده کاهش 23 درصدی هزینه‌های سخت‌افزاری در این ماه نسبت به سال گذشته است و تمامی کنسول‌های نسل فعلی با درصد کاهش دو رقمی در فروش دلاری مواجه شده‌اند. با این حال، هزینه‌های سخت‌افزاری سالانه نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش یافته و به 4 میلیارد دلار رسیده است. این آمار یک دید جامع از پویایی و روند صنعت بازی ارائه می‌دهد.

موفقیت Spider-Man 2 و عملکرد کلی بازار بازی در اکتبر 2023 نشان‌دهنده رشد و تکامل مداوم صنعت بازی‌های ویدیویی است. با حفظ جایگاه پلی استیشن 5 به عنوان پرفروش‌ترین کنسول و طیف متنوعی از بازی‌های پرفروش، این صنعت پویا و رقابتی باقی می‌ماند و طیف وسیعی از تجربیات بازی را برای گیمرها ارائه می‌دهد. علاوه بر Spider-Man 2، دیگر عناوین قابل توجه در لیست پرفروش‌ترین‌های اکتبر 2023 عبارتند از Super Mario Bros. Wonder ،Assassin’s Creed Mirage و Madden NFL 24.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024