بازی Diablo 4 همراه با فصل دوم در استیم منتشر خواهد شد

بازی Diablo 4 در نهایت در تاریخ 17 اکتبر 2023 همراه با فصل دوم بازی یعنی فصل خونین برای استیم منتشر خواهد شد. صفحه استیم بازی اکنون به صورت لایو است و بازیکنانی که بازی را در استیم خریداری می‌کنند، نیاز به راه‌اندازی حساب Battle.net نیز دارند تا بتوانند بازی را اجرا کنند. این امکان را برای بازیکنان فراهم می‌کند تا بین بازیکنانی که از طریق Battle.net و کنسول بازی می‌کنند، بازی را به صورت cross-platform انجام دهند. Diablo 4 در استیم همچنین از دستاوردها پشتیبانی می‌کند و امکان دعوت دوستان استیم برای بازی با استفاده از لیست دوستان استیم را داراست. بلیزارد امیدوار است تا دسترسی به بازی برای گیمرها آسان‌تر شود و خاطراتی با دوستان جدید و قدیمی خود بسازند.

فصل دوم Diablo 4 مسیر جدید فصل‌دار با موضوع خون آشام‌ها، پنج باس‌فایت جدید انتهای بازی و لیست بزرگی از تغییرات کیفی را معرفی می‌کند. این تغییرات شامل امکان بازی محتوای فصلی بدون تکمیل کردن کمپین، افزایش XP برای کاهش زمان بازی در انتهای بازی و بهبود مدیریت موجودی و انبار است. عرضه Diablo 4 شبیه به عرضه Overwatch 2 است که در ماه اوت همزمان با شروع فصل ششم Invasion روی پلتفرم Valve منتشر شد. بلیزارد قبل از عرضه Overwatch 2 اعلام کرد که در زمان مناسب قصد دارد عناوین دیگری را نیز به استیم بیاورد.

با این حال، عرضه Overwatch 2 برای بلیزارد موفقیت بزرگی نبود. این بازی از تعداد بازیکنان قابل قبولی در استیم پشتیبانی می‌کند و به طور منظم بیش از 20000 بازیکن همزمان دارد، اما تنها 10% از نقد و بررسی کاربران Overwatch 2 در استیم مثبت هستند. بسیاری از نقدهای منفی به لغو حالت PvE Hero Mode بازی اشاره دارند که در اصل یکی از دلایل اصلی فروش ادامه داستان بود. در یک پست وبلاگی، کارگردان بازی، آرون کلر، به نقدهای منفی پاسخ داد و گفت که Hero Missions یک پروژه جسورانه بود که در نهایت نتوانستیم آن را ارائه دهیم، اما تیم به آینده توجه خواهد کرد و به بهبود  Overwatch 2 ادامه خواهد داد.

ورود Diablo 4 به استیم برای طرفداران این سری بازی بسیار مورد انتظار است. بازی به صورت cross-platform و پشتیبانی از دستاوردها و لیست دوستان استیم، بازی را برای گیمرها جذاب‌تر می‌کند. با این حال، تجربه بلیزارد با عرضه Overwatch 2 در استیم نشان می‌دهد که حتی بازی‌های بسیار مورد انتظار می‌توانند در صورت عدم ارائه ویژگی‌های وعده‌داده‌شده، نقد منفی را در برابر خود داشته باشند. هنوز مشخص نیست که Diablo 4 توانایی برآورده کردن انتظارات بازیکنان را دارد یا خیر، اما فصل خونین بازی و تغییرات کیفیت بازی، نشان می‌دهد که بلیزارد عزمش را جزم کرده تا تجربه بسیار خوبی را برای طرفداران ارائه دهد.

پست های مرتبط

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024

اطلاعات جدیدی از بازی‌های پیش روی سری Call of Duty فاش شد