عذرخواهی سازندگان بازی Gollum : کم امتیازترین بازی سال

طی مصاحبه‌هایی با وب‌سایت آلمانی GameTwo، چندین عضو سابق شرکت Daedalic برای اولین بار درباره مشکلات بازی Gollum صحبت کرده‌اند. پس از انتشار بازی Gollum، شرکت Daedalic بابت ارائه تجربه‌ای نامطلوب در بازی، عذرخواهی کرد. این شرکت اظهار کرد که بسیار پشیمان است از اینکه بازی انتظارات را برآورده نکرده است و قول داد که آن را از طریق به‌روزرسانی‌های آینده بهبود دهد. طبق دو منبع که با GameTwo مصاحبه کرده‌اند، این عذرخواهی با استفاده از نرم‌افزار ChatGPT نوشته شده است. همچنین این ادعا نیز وجود دارد که که توسعه‌دهنده Daedalic قبل از انتشار، هیچ اطلاعی از عذرخواهی یا محتوای آن نداشته است و این کار کاملاً توسط ناشر Nacon انجام شده است.

در زمان انتشار، Gollum کمترین امتیاز را در هر دو سایت Metacritic و OpenCritic به دست آورده است و روزنامه گاردین نیز آن را یک بازی اکشن مخفی‌کاری بی‌ارزش، بی‌اهمیت و ساده دانست که نتوانست هیچ چیز جالبی را درباره داستان تالکین به تصویر بکشاند. بودجه توسعه Gollum حدود 15 میلیون یورو گزارش شده است که این یعنی بودجه‌ای شبیه به بودجه بازی‌های تریپل ای. پل شولتز، توسعه‌دهنده سابق و مدیر فنی Daedalic اظهار کرد که توسعه‌دهندگان بازی تجربه‌ای بین 10 تا 20 سال دارند، اما نتوانستند کاری خارق‌العاده را ارائه دهند، زیرا منابع لازم را دراختیار نداشتند. شولتز اضافه کرد که پولتان را در جوب نریزید و تا سال دیگر صبر کنید تا این مسئله درست شود.

همچنین در ویدیویی ادعا شده است که به دلیل کمبود زمان قبل از انتشار در سال 2023، قرار بر این شد که چند شخصیت و صحنه به صورت انیمیشنی در بازی حضور داشته باشند که آن هم اجرایی نشد. به عنوان مثال، یک صحنه که قرار بود گالوم به گفتگوی بین دو شخصیت اصلی گوش دهد، ضبط شده بود، اما هرگز به صورت انیمیشنی در نیامد، بنابراین Daedalic فقط گالوم را به دیدن از پنجره‌ای واداشت و ضبط صدا پخش شد، اما هرگز شخصیت‌هایی که صحبت می‌کردند را نمایش نداد.

همچنین ادعا شده است که بخش جدال شخصیت که در آن گالوم و اسمیگل در بازی برای انتخاب گزینه‌های مختلف به جنگ می‌روند، هرگز به پایان نرسیده بود و یک راه‌حل موقت کمی قبل از انتشار بازی به آن اضافه شد. در حقیقت، این بخش باید گفتگوهای مشابهی را در صحنه تکرار می‌کرد و جهت دوربین برای نشان دادن بخشی از شخصیت گالوم که صحبت می‌کرد، تغییر می‌کرد. در پیش‌نمایش بازی اینطور ارائه شده بود، اما وقتی بازی در نهایت منتشر شد، بازیکنان باید در حالی که شخصیت بی‌حرکت گالوم را در پس‌زمینه می‌دیدند، انتخابشان را بین چند گزینه متنی انجام می‌دادند.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024