باگ جدید به وجود آمده برای سنسور اولترا سونیک حسگر اثر انگشت سامسونگ گلکسی اس 10

سنسور حسگر اثر انگشت سامسونگ گلکسی اس 10

گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 از بهترین سنسور های حسگر اثر انگشت حال حاضر بهره مند شده اند. سنسور های اولترا سونیک در نظر گرفته شده بر خلاف سنسور های نوری که اشعه نوری را به سمت اثر انگشت می تابانند و بازتاب حاصل را مورد بررسی قرار می دهند، سنسور اولترا سونیک اثر انگشت را اسکن می کند و اسکن سه بعدی را مورد بررسی قرار می دهد. سنسور های اولترا سونیک به نسبت سنسور های نوری از سرعت و دقت بالاتری بهره مند هستند.

مشکلی که شاید واقعیت نداشته باشد

با توجه به اسکن سه بعدی و نرم افزار های سه بعدی سازی موجود، احتمال این نیز وجود دارد که سنسور های امنیتی در نظر گرفته شده برای گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 دچار  اشتباه شوند. طبق گزارشات و شایعات منتشر شده یکی از کاربران این گوشی های هوشمند با استفاده از نرم افزار های فوتوشاپ و 3D MAX توانسته تا به گونه ای سنسور های حسگر اثر انشگت را فریب دهد و قفل گشایی به راحتی صورت گرفته است.

سنسور حسگر اثر انگشت سامسونگ گلکسی اس 10

این در حالی است که پیش از این نیز سنسور های اسکن سه بعدی چهره گوشی های این خانواده به چالش کشیده شده بود و کاربری که چهره خود را به عنوان معیار قفل گشایی به این گوشی هوشمند داده بود با پخش کردن ویدئویی از خود در یوتیوب و قرار دادن ویدئو در مقابل سنسور های اسکن چهره، شاهد تایید چهره و قفل گشایی صفحه نمایش از سامسونگ گلکسی اس 10 بود.

هرچند چنین باگ هایی برای گوشی های هوشمند و مخصوصا تکنولوژی های جدید در نظر گرفته شده اتفاقی طبیعی می باشد، اما هنوز مطمئئن نیستیم که باگ بیان شده برای سنسور حسگر اثر انگشت اولترا سونیک این پرچمداران قدرتمند واقعیت دارد یا خیر. سامسونگ هنوز در راستای این اتفاق پاسخی نداده است.

منبع: sammobile

پست های مرتبط

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند

تنها چند هفته قبل از رویداد Unpacked، رنگ‌ گوشی‌های گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ فاش شد

گوشی گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ احتمالاً باریک‌تر و با گوشه‌های گرد خواهد بود