با ژاکت های هوشمند دیگر نگران جا گذاشتن گوشی خود نباشید

ممکن است بار ها این اتفاق برایتان پیش آمده باشد که گوشی موبایل خود را جای بگذارید و پس از رفتن از آن محل تازه یادتان بیاید که ای وای!! اما محققان برای این مشکل همه گیر راهی یافته اند. هر روزه شاهد ابداعات و اختراعات جدیدی در روند بهود کیفیت زندگی روزمره هستیم و این بار با ژاکت های هوشمند دیگر نگران جا گذاشتن گوشی خود نباشید!

گوگل و لوی تولیدکننده انواع البسه با همکاری یکدیگر ژاکت هوشمندی تولید کرده اند که برای استفاده افرادی که به طور دائم گوشی خود را جا می گذارند، مفید است. به گزارش بنچیمو، این ژاکت در صورتی که فردی گوشی خود را جای بگذارد و بخواهد به سرعت به محل دیگری برود به او هشدار می دهد.

این قابلیت یک سیستم هشدار خودکار است که تنها در صورت دور شدن فرد از گوشی فعال می شود. پیام هشدار هم برای گوشی کاربر ارسال می شود و هم دکمه بند سرآستین این لباس شروع به چشمک زدن و لرزش می کند و فرد را از فراموشی گوششی موبایل خود آگاه می سازد.

علاوه بر این، یک قابلیت موسوم به پیدا کردن گوشی برای ژاکت مذکور در نظر گرفته شده که در قالب افزایش صدای زنگ گوشی در زمان نزدیک تر شدن این ژاکت به آن عمل می کند. بدین صورت که هر چه به گوشی نزدیک تر شوید صدای گوشی بیشتر و لرزش آستین شدید تر می شود.

علاقمندان می توانند از دکمه لمسی این لباس برای کنترل کارکردهایی مانند پخش موسیقی، مسیریابی از طریق نقشه گوگل و غیره استفاده کنند. قرار است در آینده امکانات بیشتری به این ژاکت برای مسیریابی مشترک و ذخیره سازی موقعیت های مکانی اضافه شود. قیمت این ژاکت ۳۵۰ دلار است و آنطور که به نظر می رسد یک گجت پوشیدنی کاربردی برای افراد، بخصوص برای استفاده در محل کار می باشد.

پست های مرتبط

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کند

قیمت تراشه دیمنسیتی 9400 شرکت مدیاتک با 20 درصد افزایش قیمت همچنان ارزان‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود