بخش Foundry اینتل اعلام کرد که با شرکت تایوانی UMC همکاری خواهد کرد

Intel Foundry یک همکاری استراتژیک را با شرکت معروف تایوانی UMC اعلام کرده است. این دو شرکت قرار است که با هم در توسعه محصولات مبتنی بر مواد نیمه‌رسانا همکاری کنند.

شرکت اینتل و شرکت یونایتد میکروالکترونیک (UMC)، دیروز اعلام کردند که در توسعه فناوری 12 نانومتری برای پرداختن به بازارهای با رشد بالا مانند موبایل، شبکه، زیرساخت‌های ارتباطی و … همکاری خواهند کرد و قرارداد به صورت بلندمدت خواهد بود. تایوان برای چندین دهه بخش مهمی از فناوری موارد نیمه‌رسانا و اکوسیستم فناوری گسترده‌تر آسیایی و جهانی بوده است و اینتل متعهد به همکاری با شرکت‌های نوآور در تایوان مانند UMC برای کمک به ارائه خدمات بهتر به مشتریان جهانی است.

گره 12 نانومتری از ظرفیت تولید با حجم بالا در ایالات متحده و از تجربه در طراحی ترانزیستور FinFET استفاده می‌کند و ترکیبی قوی از تکامل، عملکرد و راندمان انرژی را ارائه می‌دهد. این تولید به طور قابل توجهی از پیشگامی طولانی‌مدت شرکت UMC و ارائه کیت طراحی فرآیند (PDK) بهره خواهد برد. این گره 12 نانومتری قرار است در کارخانه Ocotillo اینتل در آریزونا تولید شود. استفاده از تجهیزات موجود در این کارخانه‌ها به میزان قابل توجهی نیازهای سرمایه‌گذاری اولیه را کاهش می‌دهد و استفاده را بهینه می‌کند.

انتظار می‌رود تولید گره 12 نانومتری در سال 2027 آغاز شود. اینتل بیش از 55 سال است که در ایالات متحده و در سطح جهان سرمایه‌گذاری و نوآوری می‌کند و کارخانه‌هایی را در اورگان، آریزونا، نیومکزیکو، اوهایو، ایرلند، آلمان، لهستان و مالزی تاسیس کرده است. اینتل در طول سال گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است و با ایجاد مشارکت قوی با مشتریان جدید، همچنان در سال جدید به پیشرفت خود ادامه می‌دهد.

شرکت UMC هم بیش از 40 سال سابقه ارائه خدمات ذوب فلز برای کاربردهای حیاتی از جمله خودرو، موارد صنعتی، نمایشگر و ارتباطات را دارد. در طول دو دهه گذشته، UMC با موفقیت زیادی پایگاه خود را در سراسر آسیا گسترش داده است و به پیشگامی نوآوری در فناوری گره‌ها و خدمات ذوب فلز تخصصی ادامه داده است. UMC یک تامین‌کننده قابل توجه برای بیش از 400 مشتری مواد نیمه‌رسانا است و دارای تخصص و دانش گسترده‌ای در پشتیبانی از مشتریان برای رسیدن به بازده بالا و در عین حال حفظ استفاده پیشرو در صنعت ذوب فلز است.

همکاری Intel Foundry و UMC کاملاً غیرمنتظره بود، اما به این واقعیت اشاره داشت که اینتل با بخش مواد نیمه‌رسانای خود جاه‌طلبی‌های بزرگی در ذهن دارد. همکاری با دومین شرکت بزرگ ذوب فلز در تایوان نشان می‌دهد که اینتل می‌خواهد خود را در موقعیت رقابتی و حساس قرار دهد.

پست های مرتبط

جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، نظرش را در مورد اتحاد اینتل و AMD برای حفظ معماری x86 بیان کرد

آیپد مینی 7 از یک رم هشت گیگابایتی برای اجرای قابلیت Apple Intelligence بهره می‌برد

تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM احتمالاً در 40 درصد از تمام نوت‌بوک‌های عرضه شده در سال 2029 به کار برده شوند