برنامه NotebookLM مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل در ایالات متحده در دسترس قرار گرفت

NotebookLM، برنامه آزمایشی یادداشت‌برداری مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل، اکنون به طور گسترده در ایالات متحده در دسترس است. این اتفاق تنها چند روز پس از معرفی رقیب GPT-4 یعنی، Gemini، انجام شد. این برنامه چندین ویژگی جدید دارد و استفاده از مدل هوش مصنوعی Gemini Pro Google را برای کمک به درک اسناد و استدلال آغاز کرده است.

NotebookLM می‌تواند اسنادی را که وارد برنامه می‌کنید، به نکات کلیدی تبدیل کند و حتی به سؤالات مربوط به منابع یادداشت‌برداری شما پاسخ دهد. اما اکنون، گوگل راهی برای تبدیل یادداشت‌های شما به انواع دیگر اسناد هم ارائه می‌دهد. هنگامی که تمام یادداشت‌هایی را که می‌خواهید، انتخاب کردید، برنامه NotebookLM به‌طور خودکار قالب‌هایی مانند طرح کلی یا راهنمای مطالعه را پیشنهاد می‌کند. با این حال، Google خاطرنشان می‌کند که می‌توانید به NotebookLM بگویید یادداشت‌های شما را به قالب دلخواه شما، مانند ایمیل، طرح کلی اسکریپت، خبرنامه و موارد دیگر تبدیل کند.

علاوه بر این، NotebookLM اکنون شروع به ارائه اقدامات پیشنهادی بر اساس آنچه در برنامه انجام می‌دهید، می‌کند. به عنوان مثال، Google می‌گوید اگر یادداشتی می‌نویسید، NotebookLM ممکن است به‌طور خودکار «ابزارهایی را برای بهبود یا اصلاح نوشته شما ارائه دهد، یا ایده‌های مرتبط را از منابع شما بر اساس آنچه که نوشتید پیشنهاد کند.» برخی دیگر از ویژگی‌های مفیدی که در برنامه ارائه می‌شوند عبارتند از راهی برای ذخیره پاسخ‌های مفید از NotebookLM به عنوان یادداشت، اشتراک‌گذاری یادداشت‌های خود با دیگران، و تمرکز هوش مصنوعی NotebookLM روی منابع انتخابی هنگام تعامل با آن.

در این میان، گوگل برخی از محدودیت های NotebookLM را افزایش داده است. اکنون می‌توانید حداکثر 20 منبع را در دفترچه یادداشت خود قرار دهید که هر کدام دارای می‌تواند حداکثر 200000 کلمه باشد. گوگل اولین بار NotebookLM را که در آن زمان «Project Tailwind» نامیده می‌شد در کنفرانس I/O خود در ماه می معرفی کرد و سپس آن را در اختیار گروه کوچکی از آزمایش‌کنندگان قرار داد، اما این برنامه به این صورت است که همه کاربران 18 ساله و بالاتر در ایالات متحده می‌توانند به این برنامه دسترسی داشته باشند.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !