بنر رسمی منتشر شده از گوشی اپو اف 11 با صفحه نمایش بدون ناچ و دوربین سلفی پاپ آپ

گوشی های هوشمند همواره از صفحات نمایشی استفاده می کنند تا کمترین میزان ناچ را داشته باشند. برای حل چنین مشکلی و ارائه صفحات نمایش یکدست، شرکت های عرصه گوشی های هوشمند ناچ هایی با کمترین میزان اشغال صفحه نمایش را در نظر گرفتند. بهترین طراحی ناچ های در نظر گرفته شده، ناچ های اینفینیتی O بود که گوشی سامسونگ گلکسی A8s اولین گوشی هوشمندی بود که از چنین صفحات نمایشی بهره برد بعد از آن نیز گوشی های هوآوی نوا 4 و honor v20 نیز از چنین صفحات نمایشی بهره بردند. اما گوشی اپو اف 11 از راهکار دوربین سلفی پاپ آپ برای حذف ناچ صفحه نمایش استفاده کرده است.

اپو اف 11 با دوربین سلفی پاپ آپ و صفحه نمایشی بدون ناچ

گویا از این پس شاهد گوشی های هوشمندی خواهیم بود که وقتی صحیت از صفحه نمایش می شود، تنها چیزی که دیده می شود صفحه نمایش بدون هیچگونه ناچ و حاشیه ای خواهیم بود. دو راه حل برای ارائه صفحات نمایش بدون ناچ استفاده از طراحی ناچ اینفینیتی O و یا استفاده دوربین سلفی پاپ آپ  می باشد.

پیش از این اخبار نشان می داد که دو شرکت اپوو و ویوو در حال فعالیت برای تولید گوشی های هوشمند با دوربین سلفی پاپ  بودند. ویوو وی 15 پرو، هم از چنین طراحی بهره برده است. جالبت است که  ویوو اف 11 نیز از سنسور های قدرتمندی بهره مند شده و دقیقا از سنسور های دوربین اصلی و سلفی مشابه با ویوو وی 15 پرو استفاده کرده.

بنر رسمی منتشر شده از گوشی اپو اف 11 با دوربین سلفی پاپ آپ

سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی به همراه سنسور 48 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی (دوربین اصلی دوگانه) برای دوربین های این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده. شاید در میان گوشی های هوشمند بهره برده از دوربین سلفی پاپ آپ این سامسونگ گلکسی A90 باشد که قدرتمند تر از بقیه این گوشی های خواهد بود. گلکسی A90 همانند گوشی گلکسی 2018 A9 از دوربین های اصلی چهار گانه بهره خواهد برد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد