بهترین بازی‌های 2023 از نظر کاربران استیم اعلام شد

رویداد Steam Awards 2023 در تاریخ 2 ژانویه 2024 برگزار شد. برندگان توسط کاربران عادی Steam انتخاب شدند و همین مسئله این رویداد را از سایر نمایش‌ها، مانند The Game Awards که برای رای دادن به نمایندگان صنعت متکی هستند متمایز می‌کرد. جوایز روی بازی‌های رایانه شخصی (PC) متمرکز بود، زیرا Steam یک پلتفرم وابسته به رایانه شخصی است و کنسول‌های انحصاری واجد شرایط رای دادن نبودند. دسته‌بندی‌ها و برندگان اصلی جوایز Steam 2023 عبارتند از:

  • جایزه بازی سال: Baldur’s Gate 3 به عنوان برنده اصلی سال ظاهر شد و عناوین دیگری مانند EA Sports FC 24، Hogwarts Legacy، Lethal Company و Resident Evil 4 را شکست داد.
  • جایزه بهترین بازی مبتنی بر واقعیت مجازی: Labyrinthine در این بخش برنده شد و رقبایی مانند I Expect You to Die 3، SportsF1/23 ، Gorilla Tag و Ghosts of Tabor را شکست داد.
  • جایزه بهترین بازی از نظر پشتیبانی‌های پس از عرضه: بازی محبوب Red Dead Redemption 2 برنده این بخش شد.
  • جایزه بهترین بازی در کنسول استیم دک: Hogwarts Legacy برنده این بخش شد. این بخش روی بازی‌هایی متمرکز بود که برای Steam Deck بهینه شده‌اند.
  • جایزه بهترین بازی از نظر داستان: Baldur’s Gate 3 برنده این بخش بود به این دلیل که داستان‌پردازی جذاب و همه‌جانبه‌ای را به کار برده بود. بازی Baldur’s Gate 3 یک بازی در سبک RPG (نقش‌آفرینی) است که در دنیای Dungeons & Dragons اتفاق می‌افتد، جایی که انتخاب‌های بازیکنان داستانی از مشارکت و خیانت، فداکاری و بقا و سوءاستفاده از قدرت را شکل می‌دهد. این بازی توسط استودیوی Larian ساخته شده است.
  • جایزه بهترین بازی از نظر آرامش‌بخش بودن: Dave the Diver برنده این دسته شد. این بازی شامل کاوش در اعماق دریا و مواجهه با باس‌های مختلف می‌شود.
  • جایزه بهترین بازی از نظر سبک بصری: این مورد به بازی Atomic Heart تعلق گرفت. این جایزه بازی‌هایی را که زیبایی‌شناسی بصری استثنایی و منحصربه‌فردی را نشان می‌دهند و آن‌ها را با سبک هنری جذابی متمایز می‌کنند، در نظر می‌گیرد.
  • جایزه نوآورترین گیم‌پلی: برنده این جایزه بازی Starfield شد. این جایزه بازی‌هایی را که مکانیک‌های گیم‌پلی جدید و مبتکرانه‌ای را به صنعت می‌آورند و با رویکرد خلاقانه و بدیع خود در طراحی بازی متمایز می‌کنند، در نظر می‌گیرد.
  • بهترین بازی از نظر دشواری: این جایزه به بازی Sifu تعلق گرفت. سیفو به دلیل ارائه یک تجربه ارزشمند با وجود سطح دشواری‌اش شناخته شد و آن را به دریافت‌کننده برجسته این جایزه تبدیل کرد.
  • جایزه بهترین موسیقی متن: برنده جایزه بهترین موسیقی متن در مربوط به The Last of Us Part 2 بود. این بازی به دلیل موسیقی متن فوق‌العاده‌اش مورد تجلیل قرار گرفت که به میزان قابل توجهی به عمق احساسی و تأثیر بازی کمک کرد.
  • جایزه بهترین بازی مشارکتی: این جایزه به بازی Lethal Company اهدا شد. این بازی به دلیل توانایی‌اش در خلق لحظات خاطره‌انگیز و لذت‌بخش هنگام بازی با دوستان، شناخته شد و آن را به برنده شایسته این جایزه تبدیل کرد.

پست های مرتبط

استودیو Capcom به طور رسمی به بازی Resident Evil 9 اشاره کرد

نسخه بتای Tower Raid Open برای بازی Dying Light 2 منتشر شد

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند