شایعه : گوشی iPhone 17 با سنسور 24 مگاپیکسلی و لنز 6P عرضه می‌شود

طبق گزارش‌های اخبر، سری آیفون 17 که در سال 2025 وارد بازار می‌شود، از نظر دوربین سلفی و لنز به‌طور قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.

یکی از تحلیلگران برجسته به نام مینگ-چی کو پیش‌بینی کرده است که یک سنسور 24 مگاپیکسلی به همراه یک لنز 6P اضافه خواهد شد که کیفیت تصویر بی‌نظیری را بهبود می‌بخشد. 6P به تعداد عناصر لنز اشاره دارد که اجازه می‌دهد نور بیشتری وارد شود. مشخص است که با این قطعات، قیمت گوشی هم افزایش می‌یابد زیرا گفته می‌شود هزینه قطعات در سال 2025 به شدت افزایش می‌یابد. خط تولید فعلی که شامل مدل‌های آیفون 15 می‌شود، با یک سنسور 12 مگاپیکسلی در جلو و یک لنز 5P عرضه می‌شود. ، این تحلیلگر، در مورد به‌روزرسانی‌هایی که به آیفون 16 می‌آیند صحبتی نکرده است. با این حال آیفون 16 احتمالاً فرصت برخورداری از سنسور 24 مگاپیکسلی و لنز 6P را از دست خواهد داد.

Genius، یکی از تامین‌کنندگان اپل، ظاهراً مسئول ارائه این دوربین‌های ارتقایافته خواهد بود. این شریک انحصاری در سال 2025 از درآمد بالایی برخوردار خواهد شد، نه تنها به این دلیل که تنها نهادی است که محموله‌های این بخش خاص را ارائه می‌کند، بلکه به این خاطر که فروش این قطعات سود بالایی برای شرکت فراهم می‌کند. این تحلیلگر خاطرنشان می کند که دوربین جلوی 24 مگاپیکسلی و لنز 6P کیفیت تصویر بهبود یافته را ارائه می‌دهند و در همین حال هزینه آن را هم افزایش می‌دهد. گفته می‌شود لنز 6P برای آیفون 17 بین 100 تا 120 درصد گران‌تر از نوع 5P است.

به طور کلی، درآمد Genius در نیمه دوم سال 2025 به تقریباً 107 میلیون دلار می‌رسد. تحلیلگر دیگری به نام جف پو قبلاً اظهار داشت که آیفون 17 پرو و آیفون 17 پرو مکس با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی عرضه می‌شوند که یکی از اهداف آن تعامل یکپارچه با Apple Vision Pro است. همچنین گزارش شده است که اپل در حال کار بر روی یک دوربین تتراپریسم تله‌فوتو با زوم اپتیکال 10 برابری است، اما مشخص نیست که آیا این فناوری در مدل‌های 2025 عرضه خواهد شد یا خیر.

پست های مرتبط

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر