بوگاتی دیوو شاهکاری دیگر از ابرخودروساز محبوب


بوگاتی در سال 1909 میلادی توسط یک مهندس ایتالیایی در فرانسه شروع به کار کرد. اما این شرکت با فراز و نشیب های فراوان به روزهای اوج خود باز نگشت تا سال 1990 دوباره شروع به کار کرد و در سال 1998 توسط فولوکس واگن خریداری شد. تمام این کارها باعث شد تا با سرمایه گذاری های عظیم و البته مهندسی بی نظیر خودروهایی همچون ویرون و شیرون پا به میدان گذاشت.

در این که ویرون و شیرون ابر خودرویی بی نظیر هستند شکی نیست اما می دانیم که وزن بالای هر دو خودرو باعث شده است که این دو خودرو در پیست های پر پیچ و خمی مانند نوربورگرینگ از خودروهای دیگر عقب بمانند. بوگاتی بر اساس شاسی و موتور شیرون به فکر ساخت خودرویی سبک وزن تر بود که بعد از تمام خبرها و عکس هایی که از یک خودروی پوشیده شده به دست آمده بود، دیوو پا به میدان گذاشت.

دیوو همچون شیرون از یک موتور 16 سیلندر 8 لیتری با آرایش W استفاده می کند اما این خودرو نسبت به شیرون 35 کیلوگرم سبک تر است. این میزان کم کردن وزن ممکن است به چشم نیاید اما همین 23 کیلوگرم در کنار یهینه سازی های انجام شده در زمینه هندلینگ باعث شده است تا دیوو به شتاب جانبی خیره کننده 1.6G دست یابد. بوگاتی دیوو با این بهینه سازی ها و وزن کم کردن توانست یک دور کامل پیست ناردو را 8 ثانیه سریع تر از شیرون طی کند. این سریع تر بودن در حالی است که نهایت سرعت دیوو به 380 کیلومتر در ساعت محدود شده است اما بهینه سازی های انجام شده توانست این محدودیت را جبران کند.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS