تراشه Snapdragon X Elite امتیاز بهتری را طی یک آزمایش جدید ثبت کرد

تراشه Snapdragon X Elite قبلاً در یک لپ‌تاپ بدون نام لنوو بنچمارک شد و امتیازات نسبتاً کمی دریافت کرد ولی باز هم این ارقام در مقایسه با تراشه ناامیدکننده Snapdragon 8cx Gen 3 قابل توجه بود. با این حال اکنون آزمایش جدیدی در بنچمارک Geekbench 6 این امتیاز را تا 49 درصد بالاتر نشان می‌دهد.

تراشه پرچمدار Snapdragon X Elite شرکت کوالکام برای نوت‌بوک‌ها دوباره در Geekbench 6 ثبت شد و امتیازات آن در تاریخ 1 آوریل منتشر شد. با استفاده از تنظیمات قدرتی «Balanced» که در بنچمارک قبلی هم به کار گرفته شد، یک لپ‌تاپ بدون نام لنوو با شماره مدل «4810UV0100» به ترتیب امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای 2427 و 14254 را کسب کرد.

پیش از این، تراشه Snapdragon X Elite تنها امتیاز 1628 و 11392 را در همان سری از تست‌ها دریافت کرده بود. دلایل مختلفی می‌تواند برای این تفاوت‌ها وجود داشته باشد که واضح‌ترین آنها این است که Geekbench 6 اکنون برای پلتفرم Snapdragon X Elite بهینه شده است. احتمالاً این لپ‌تاپ خاص لنوو دارای یک سیستم خنک‌کننده قوی‌تر باشد، اما باید به خاطر داشته باشید که Geekbench 6 فقط برای مدت کوتاهی کار می‌کند و حتی یک مک‌بوک ایر بدون فن M3 هم می‌تواند نتایج چشمگیری را ارائه دهد.

قبلاً گزارش شده بود که تراشه Snapdragon X Elite می‌تواند با محدودیت‌های توانی حداقل 23 وات و حداکثر 80 وات کار کند، با این وجود تصویر منتشرشده در مورد این موضوع چیزی نگفته و فقط نشان می‌دهد که نوت‌بوک در حالت قدرتی Balanced کار می‌کرده، بدون اینکه جزئیات دیگری ارائه کند. تنها توضیحی که در حال حاضر داریم این است که از آنجایی که این تراشه به زمان انتشار رسمی خود نزدیک می‌شود، برنامه‌هایی به طور خاص برای آن طراحی شده که کمی آن را بهتر از قبل کند.

پست های مرتبط

اپل در رقابت با شیائومی و هواوی بر سر عرضه هدفون در چین شکست خورد

گوگل در سیزدهم ماه آگوست از پیکسل 9 و پیکسل واچ 3 رونمایی می‌کند

شایعه : موتور عصبی تراشه A18 آیفون 16 از تراشه M4 آیپد پرو هم قدرتمندتر خواهد بود !