تست مقاومت آیپد مینی 5: مقاومت بسیار بیشتر نسبت به آیپد پرو 2018

کانال یوتیوب معروف، JerryRigEveryThing که به واسطه شکنجه ی جدیدترین گجت های هوشمند بین کاربران کاملا شناخته شده است، در جدیدترین ویدئوی خود به سراغ آیپد مینی 5 اپل رفته است. این کانال مدتی پیش مقاومت آیپد پرو 2018 را آزمایش کرد که این دستگاه به واسطه ضخامت بسیار کم، مقاومت کمی هم داشت و در آخر آزمایش مقاومت، کاملا نابود شد و از کار افتاد.

آیپد مینی 5 مجهز به یک بدنه تمام فلزی و نمایشگری با شیشه فشرده است و از سال 2016 به بعد، این ساختار کلی اپل بوده و از همان سال نیز اپل اقدام به حذف جک هدفون محصولات خود کرد در حالی که آیپد مینی 5 به این ویژگی مجهز است. با اینکه اپل علاقه ای به طراحی با حاشیه های زیاد ندارد اما همین فرمول باعث درآمد زدایی زیادی برای اپل شده است پس طبیعیتا اپل به راحتی این زبان طراحی را رها نکند.

از آنجایی که آیپد مینی 5 مجهز به نمایشگر IPS LCD است، تست شعله آتش را به خوبی پشت سر میگذارد و قسمت حرارت دیده به طور کامل بازیابی میشود در صورتی که اگر پنل OLED یا AMOLED بود احتمالا داستان فرق میکرد. مقاومت نمایشگر آیپد مینی 5 در مقابل خط و خش نیز خوب بود. از نظر آزمایش مقاومت بدنه نیز این دستگاه مقاومت خوبی از خود نشان میدهد.

اما سخت ترین آزمایش و هیجان انگیزترین آن، مقاومت در برابر خم شدن است. همان مرحله ای که آیپد پرو 2018 در آن شکست کامل خورد. بدنه آیپد مینی 5 نیز با فشار از وسط تقریبا به آسانی خم میشود و با فشار مخالف، کمی به حالت اول برمیگردد اما نکته جالب توجه، عملکرد بدون مشکل نمایشگر دستگاه حتی بعد از خم شدن است و هیچ گونه ترک و شکستگی نیز روی نمایشگر به وجود نمی آید. بدین ترتیب میتوان گفت مقاومت آیپد مینی 5 به مراتب بهتر از آیپد پرو 2018 است.

پست های مرتبط

هر آنچه در مورد Galaxy Z Fold 6 و Galaxy Z Flip 6 می‌دانیم

هر دو مدل آیفون 16 پرو و پرومکس اپل با لنز پریسکوپ مجهز می‌شوند

مدل‌های بعدی آیپد پرو احتمالاً مجهز به تراشه M5 اپل باشند