تغییر ID و نام PSN از امروز در پلی استیشن 4 ممکن شد

یکی از مهم ترین درخواست های صاحبین پلی استیشن 4 سونی، امکان تغییر بود ID و نام PSN در این کنسول بود که سونی به این درخواست های پرشمار احترام گذاشت و اعلام شد که این امکان بزودی در کنسول بازی سونی فراهم میشود. سونی امروز رسما این قابلیت را در اختیار کاربران پلی استیشن 4 گذاشته است. این خبر در صفحه توییتر رسمی پلی استیشن اعلام شده و کاربران امریکایی کنسول سونی میتوانند ID و PSN خود را تغییر دهند در حالی که این قابلیت از فردا در اختیار کاربران اروپایی قرار داده میشود.

اما پیش از اینکه اقدام به تغییر PSN ID آنلاین خود کنید بهتر است به هشدار سونی در مورد اینکه این کار میتوان باعث مشکلاتی جدی در تعداد کمی از بازی ها شود توجه داشته باشید. از جمله این مشکلات میتوان به امکان از دست دادن سیو دیتای بازی ها، از دست دادن دسترسی به محتوا یا قسمت هایی از بازی یا برنامه ها و عدم عملکرد صحیح در هر دو بخش آفلاین و آنلاین اشاره کرد. دیگر مشکلاتی که بعد از تغییر Online ID ممکن است پدیدار شود عبارت است از:

·        Online ID سابق شما ممکن است همچنان برای شما یا تعدادی از گیمرها در مناطق مختلف نمایش داده شود.

·        ممکن است پیشرفت در بازی ها را مانند سیوها، دیتاهای اصلی و پیشرفت ها برای کسب تروفی ها را از دست بدهید.

·        قسمت هایی از بازی های شما اعم از آنلاین یا آفلاین ممکن است دیگر کار نکنند.

·        احتمال عدم دسترسی به محتوای بازی که شامل محتوای پرداخت شده نیز باشد وجود دارد.

سونی اعلام کرده است که تمامی بازی هایی که بعد از تاریخ 1 اوریل 2018 به بعد منتشر شده اند از ویژگی تغییر ID آنلاین پشتیبانی میکنند با این حال نمونه هایی از بازی ها که حتی از بعد از تاریخ مذکور معرفی شده اند نیز یافت شده اند که مشکلات احتمالی را به دنبال داشته اند و سونی در مورد پشتیبانی از این ویژگی و عدم بروز مشکل، تضمینی به کاربران نمیدهد. اما به طور کلی، تعداد کمی از بازی ها چنین مشکلاتی با تغییر ID یا PSN دارند و اکثریت بازی ها از این قابلیت بدون مشکل پشتیبانی میکنند.

پست های مرتبط

تا پایان ماه ژوئن سال 2024 پلی‌استیشن 5 به تعداد 61.7 میلیون واحد و ایکس‌باکس سری X|S به اندازه 28.3 میلیون واحد فروش داشته‌اند

کنسول پلی‌استیشن 5 پرو بهترین سیستم برای اجرای بازی GTA VI در زمان عرضه اولیه خواهد بود

یک تست بنچمارک از کنسول پلی‌استیشن 5 پرو افزایش محدوده رزولوشن پویا را نشان داد