تقاضا برای هدست ویژن پرو اپل به شدت کاهش یافته است

هدست ویژن پرو اپل در اوایل انتشار با ظاهر خیره‌کننده و فناوری پیشرفته‌اش بازار واقعیت افزوده را در دگرگون کرد. در حالی که هدست شروع خوبی داشت، جذابیتش با گذشت زمان کاهش یافت که این احتمالاً به دلیل قیمت بالای آن و محدویت موارد استفاده در دنیای واقعی بود. تحلیلگر برجسته صنعت ادعا می‌کند که تقاضا برای نسخه‌های نمایشی ویژن پرو به شدت کاهش یافته که نشان‌دهنده تقاضای ضعیف برای هدست پس از تبلیغات اولیه است.

اپل هدست ویژن پرو را به عنوان یک کامپیوتر فضایی به بازار عرضه می‌کند و در حالی که ویژگی‌ها و برنامه‌های کاربردی زیادی دارد، قیمت بالای آن برای همه مناسب نیست. مارک گورمن از بلومبرگ بیان می‌کند که هیجان ویژن پرو از زمان عرضه کاهش یافته و کاهش قابل توجهی در تقاضا را شاهد بوده‌ایم. این تحلیلگر بیان می‌کند که افرادی که سفارش می‌گیرند، اغلب آن را نهایی نمی‌کنند و فروش در برخی مکان‌ها از چند واحد در روز به تعداد انگشت‌شماری در یک هفته رسیده است. اپل همچنین مجبور شده بازاریابی را در صفحه اصلی آنلاین خود افزایش دهد به صورتی که یک تبلیغ بزرگ برای ویژن پرو در بالای وبسایت وجود دارد.

اپل باید تلاش خود را بالا ببرد و یک نوع مقرون به صرفه از هدست را برای افزایش پذیرش ارائه دهد، چراکه ویژن پرو به دلیل قیمت زیادش قابل دسترسی برای هر کسی نیست. گورمن همچنین تجربه خود را با ویژن پرو و اینکه چگونه به سختی از دستگاه برای کار و حتی مصرف رسانه استفاده می‌کند، به اشتراک گذاشت. وی همچنین بیان می‌کند که سختی مربوط به اتصال باتری‌ها، راه‌اندازی دستگاه، و پیمایش رابط، آن را در مقایسه با دستگاه‌های دیگر مانند لپ‌تاپ یا تبلت مشکل‌تر می‌کند.

علاوه بر این، visionOS هنوز در مراحل اولیه خود است و توسعه‌دهندگان شخص ثالث هنوز برنامه‌های خود را برای این پلتفرم ارائه نکرده‌اند و این هم یکی از دلایل دیگری است که این تحلیلگر به لپ‌تاپ خود پایبندتر است. اپل هنوز برنامه‌های خود را برای ویژن پرو بهینه نکرده و از آنجایی که این نسل اول دستگاه به حساب می‌آید، احتمالاً مدتی طول بکشد تا توسعه‌دهندگان باگ‌ها و مشکلات را برای یک تجربه کاربری یکپارچه برطرف کنند.

این شرکت در حال کار بر روی نسل دوم ویژن پرو هم هست که می‌تواند بهبودهای کلی را همراه با کاهش قیمت ارائه دهد تا باعث شود این هدست تبدیل به یک محصول اصلی و عمومی شود. اپل به دلیل مشکلات تولید، قصد دارد 400000 دستگاه از این دستگاه را در سال 2024 تولید کند. ویژن پرو در اواخر امسال در کشورهای دیگری هم عرضه خواهد شد که می‌تواند آمار فروش را افزایش دهد.

پست های مرتبط

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد