استودیو Naughty Dog روز پنجشنبه اعلام کرد که بازی مالتیپلیری را که در دنیای The Last of Us در حال ساخت بود، لغو کرده است. این استودیو میگوید که در مرحله پیشتولید The Last of Us Online حتی در زمان توسعه The Last of Us Part II بوده است.
با وجود اشتیاق Naughty Dog در این مسیر، این استودیو اظهار میکند که برای ساخت بازی The Last of Us Online باید تمام منابع استودیو در اختیار بازیهای آنلاین قرار گیرد و فرصتی برای بازیهای تکنفره داستانی نمیماند و به این خاطر که استودیوی Naughty Dog این بازیهای تکنفره را میراث اصلی خود میبیند، آنها را در اولویت قرار میدهد. استودیوی Naughty Dog همچنین اعلام کرده است که بیش از یک عنوان بزرگ تکنفره جدید در دست ساخت دارد. همین موضوع هم میتواند روی تغییر جهت کار این استودیو تأثیرگذار باشد.
البته به نظر میرسد که توسعه The Last of Us Online اخیراً با مشکل مواجه شده بود، زیرا Naughty Dog مدت کوتاهی پس از گزارش بلومبرگ مبنی بر اینکه سونی در حال ارزیابی مجدد مسیر بازی است، در ماه می تاخیر بازی را اعلام کرد. در همان اعلامیه اخیر، Naughty Dog همچنین فاش کرده بود که در حال کار بر روی یک تجربه جدید تکنفره است. در گزارش ماه اکتبر Kotaku که درباره اخراج برخی از پیمانکاران Naughty Dog بود، این نشریه اظهار کرد که توسعه بازی The Last of Us Online متوقف شده است.
لغو The Last of Us Online به عقبنشینی گسترده سونی از جاه طلبیهای سرویس زنده خود میافزاید. به جای انتشار 12 بازی تا مارس 2026 در این سرویس، اکنون تنها قصد دارد شش بازی را منتشر کند. طبق گزارشهای قبلی، بازی The Last of Us Part II Remasteredسونی و ناتی داگ در 19 ژانویه 2024 منتشر خواهد شد.