جنسن هوانگ، مدیر عامل انویدیا، پس چندین سال از چین بازدید کرد

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، اخیراً برای اولین بار پس از چند سال از چین بازدید کرد و در جشن سال نوی 2024 این شرکت در پکن شرکت کرد.

سفر هوانگ در حالی انجام شد که وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد شرکت‌های بزرگ ابری چینی در حال بررسی قطع روابط با انویدیا به دلیل نظارت فزاینده دولت ایالات متحده بر این سازنده تراشه هستند. هوانگ در طول بازدید خود لباس‌های سنتی شمال شرقی چین را پوشید و برای کارکنان انویدیا در جشن سال نو شانگهای رقصی اجرا کرد.
بازدید هوانگ از چین تنها یک سفر غیر عادی نبود، زیرا او با مشتریان اصلی این شرکت در منطقه از جمله علی‌بابا و تنسنت جلساتی برگزار کرد. وضعیت بازارهای هوش مصنوعی انویدیا در چین در مرحله حساسی قرار دارد، زیرا این شرکت با اظهارات منفی مشتریان خود به خاطر محدود کردن پردازنده‌های گرافیکی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی خود و افزایش رقابت از سوی شرکت‌هایی مانند هواوی مواجه است. بازدید هوانگ ممکن است نشان‌دهنده تلاشی برای آشتی با مشتریان چینی باشد که می‌تواند شرایط را برای شرکت در آینده بهبود بخشد.
جنسن هوانگ، یکی از بنیانگذاران انویدیا، سال نو را در اولین سفر خود به چین در چهار سال اخیر با کارکنان جشن گرفت. این سفرِ به ظاهر کم‌اهمیت همزمان با نگرانی‌های فزاینده در مورد توانایی پکن برای دور زدن تحریم‌های تراشه‌های ایالات متحده بود. به گفته یک فرد آشنا، هوانگ در اوایل ماه جاری از دفاتر انویدیا در شنژن، شانگهای و پکن بازدید کرد. تصاویر و ویدیوهایی از هوانگ در حال پوشیدن لباس سنتی رنگارنگ و رقصیدن با کارکنان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی منتشر شد.
هوانگ در طول مراسمی که در آن شرکت کرد، رقص یانگکو، یک رقص محلی سنتی چینی از استان‌های شمالی چین را اجرا کرد. این رقص نمادی از اتحاد و هماهنگی است که نشان‌دهنده تعهد شرکت به تقویت رابطه قوی با مشتریان و کارمندان خود در چین است. ارزش بازار انویدیا در سال 2023 بیش از سه برابر شد که عمدتاً به لطف هوش مصنوعی است. این ارزش امسال 20 درصد دیگر هم افزایش یافته است و سرمایه‌گذاران از این موضوع اطمینان دارند. سفر هوانگ به چین گام مهمی در جهت چشم‌انداز پیچیده ژئوپلیتیکی و حفظ موقعیت انویدیا به عنوان یک نقش‌آفرین در بازار هوش مصنوعی است.

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود