جنسن هوانگ احتمال می‌دهد که تا 10 سال آینده هوش مصنوعی دنیای بازی را دگرگون می‌کند

اظهارات اخیر جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در رویداد GTC 2024 بحث‌هایی را در مورد آینده هوش مصنوعی در بازی ایجاد کرده؛ هوانگ پیش‌بینی می‌کند که در یک دهه آینده، یا احتمالاً حتی زودتر، هوش مصنوعی می‌تواند هر پیکسل در یک بازی را در زمان واقعی یعنی همزمان با اجرای بازی تولید کند.

چشم‌انداز هوانگ با روند گسترده‌تر ادغام هوش مصنوعی در صنایع مختلف از جمله بازی مطابقت دارد. او بر پتانسیل تحول‌آفرین هوش مصنوعی تاکید می‌کند و به آینده‌ای اشاره می‌کند که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند تجربه بازی را با ایجاد تغییرات و پیشرفت‌های بزرگ متحول کند. این پیش‌بینی بر سرعت فزاینده نوآوری‌های فناوری و تأثیر عمیقی که هوش مصنوعی در سال‌های آینده بر چشم‌انداز بازی‌ها خواهد گذاشت، تأکید می‌کند.
مفهوم هوش مصنوعی که هر پیکسل در یک بازی را در زمان واقعی تولید می‌کند، امکانات جالبی را برای صنعت بازی ایجاد می‌کند. این به آینده‌ای اشاره می‌کند که در آن فرآیندهای توسعه بازی می‌توانند به طور قابل توجهی ساده شوند و تجربه‌های بازی شخصی‌شده و پویا را برای هر پلیر امکان‌پذیر سازند. این تغییر به سمت تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند عصر جدیدی از سرگرمی‌های تعاملی را آغاز کند و خطوط بین دنیای مجازی و واقعی را در محیط‌های بازی محو کند.
اگرچه پیش‌بینی هوانگ بلندپروازانه است، اما نشان‌دهنده تعهد انویدیا به پیشرفت فناوری‌های هوش مصنوعی و کاربردهای آن در صنعت گیم است. سرمایه‌گذاری انویدیا در هوش مصنوعی، که نمونه آن توسعه معماری Blackwell است، بر تمرکز استراتژیک این شرکت بر استفاده از هوش مصنوعی برای نوآوری در بازی تاکید می‌کند.
از آنجایی که انویدیا قصد دارد مرزهای یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی در بازی‌ها را بشکند، این صنعت در آستانه عصر تحول‌آفرینی قرار دارد که در آن فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی نقش اصلی را در شکل‌دهی آینده سرگرمی‌های تعاملی ایفا خواهند کرد. اظهارات آینده‌نگر هوانگ بر دیدگاه این شرکت برای تجربه‌های بازی مبتنی بر هوش مصنوعی تأکید می‌کند که نه تنها همه‌جانبه، بلکه پاسخگو، سازگار و شخصی‌سازی شده با ترجیحات فردی هستند. همگرایی هوش مصنوعی و بازی برای بازتعریف ماهیت گیم‌پلی آماده است و سطوح بی‌سابقه‌ای از تعامل و خلاقیت را در دنیای مجازی به پلیرها ارائه می‌دهد.

پست های مرتبط

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

عنوان Call of Duty 2024 به Game Pass ایکس‌باکس می‌آید

Assassin’s Creed Shadows نام اصلی بازی Assassin’s Creed Red است : عرضه در 15 نوامبر سال 2024