خنک کننده اختصاصی برای اسلات M.2 پلی استیشن 5

خنک کننده اختصاصی برای M.2 پلی استیشن 5

کمپانی آلمانی GRAUGEAR پس از فروش موفقیت آمیز خنک کننده اختصاصی برای اسلات M.2 پلی استیشن 5 به صورت OEM، اکنون به صورت شخصی اقدام به عرضه یک خنک کننده آلومینیومی دیگر کرده است. این محصول که با نام G-PS5HS01-Cov شناخته می شود، شامل یک هیت آلومینیومی چند تکه دارای شیارهای متعدد به منظور عبور جریان هوا و یک لوله انتقال حرارت از جنس مس خالص به قطر 7 میلی متر است.

سبک طراحی خنک کننده اختصاصی برای اسلات M.2 پلی استیشن 5 به گونه ای صورت گرفته که بسیار آسان و بدون تداخل با سایر تجهیزات در فضای مخصوص نصب شود. لوله انتقال حرارت مسی که دارای قطر 7 میلی متر است، در انتها به قسمت فن اصلی کنسول پلی استیشن 5 می رود تا روند خنک سازی درایو M.2 با سرعت بیشتری انجام شود.

به این ترتیب گرمای سطح درایو سالید M.2 به سمت هیت سینک آلومینیومی و سپس لوله انتقال حرارت هدایت می شود. طبق ادعای شرکت سازنده، این سبک طراحی می تواند فضای بیشتری را در محل بین اسلات M.2 و دریچه فن کنسول به وجود آورد و در نتیجه جریان هوا به شکل بهتری صورت می پذیرد.

 

خنک کننده اختصاصی برای اسلات M.2 پلی استیشن 5 از برند GRAUGEAR با نام مدل G-PS5HS01-Cov طبق ادعای شرکت سازنده می تواند به میزان 15 تا 25 درجه دمای درایو سالید را کاهش دهد. درایو های NVMe با وجود سرعت بسیار بالای خود، گرمای بسیار زیادی تولید می کنند و کنترل این حرارت باید توسط هیت سینک یا خنک کننده های اختصاصی انجام شود.

لوله انتقال حرارت مسی به صورت مورب، قسمت زیرین هیت سینک درایو سالید را تحت پوشش قرار می دهد و به صورت مستقیم روی پد حرارتی قرار می گیرد. در نتیجه گرمای تولید شده توسط درایو سالید در سریع ترین زمان ممکن به سمت هیت سینک منتقل و دمای چیپ ست های حافظه را در سطح استاندارد حفظ می کند. طبق اعلام شرکت سازنده، وزن خنک کننده اختصاصی برای اسلات M.2 پلی استیشن 5 برابر با 70 گرم است.

پست های مرتبط

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !