درگ بعد از باز شدن سقف 4 رودستر : AMG GT C، آئودی R8، مک لارن 570S و BMW i8

رودسترها خودروهایی هستند که در کنار مشخصات فنی مناسب، با ویژگی باز شدن سقف، به خودرویی جذاب تبدیل می شوند. این دست از خودروها به علت مکانیزم باز شدن سقف، از وزن بالاتر، شتاب ضعیف تر و البته سرعت پایین تر از هم رده های خود برخوردار هستند. با مطلب درگ بعد از باز شدن سقف 4 رودستر در خدمت شما هستیم.

هر چند مشکلات گفته شده در این خودرو ها جای خود را به هیجان رانندگی در فضای باز داده اند. تولیدکنندگان مطرح خودرو هم مدل های خاص خود را در این کلاس قرار می دهند اما مسئله این است که این مکانیزم باز شدن سقف در هر خودرویی متفاوت است. این مکانیزم متفاوت باعث شده سرعت باز شدن سقف در هر خودرو متفاوت باشد. همانطور که می دانید در این خودروها تا زمانی که سقف کامل باز نشود، راننده نمی توان به عملکرد دلخواه خود برسد.

همین تاخیر در باز شدن سقف باعث شد تا درگی جنجالی بین چهار رودستر معتبر دنیا برگزار شود. در این مسابقه، راننده تنها بعد از بسته شدن سقف می تواند لانچ کند.

رودسترهای حاضر در مسابقه

بی ام و i8 از یک موتور 1.5 لیتر و یک موتور الکتریکی استفاده می کند که در مجموع 374 اسب بخار و 570 نیوتن متر گشتاور را تولید می کند که باعث شده این رودستر در عرض 4.6 ثانیه از سکون به صد کیلومتر برسد.

مرسدس AMG GT C از یک موتور 8 سیلندر V شکل با حجم 4 لیتر بهره برده که توانایی تولید 557 اسب بخار و 680 نیوتن متر گشتاور را داراست. این خودرو می تواند در زمان 3.7 ثانیه سرعت خود را به 100 کیلومتر در ساعت برساند و تا 316 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد.

مک لارن 570S کوپه با موتور 8 سیلندر V شکل به حجم 3.8 لیتر توانایی تولید 562 اسب بخار و 600 نیوتن متر گشتاور را دارد. مک لارن با توجه به موتور بهبود یافته و جعبه دنده خوب، می تواند شتاب صفر تا صد 2.9 ثانیه را به دست آورد.

آئودی V10 هم یکی از رودسترهای موفق بازار است که البته مدتها با ظاهری تکراری ایفای نفش می کند. این خودرو مجهز به موتور 10 سیلند به حجم 5.2 لیتر است که توانایی تولید 532 اسب بخار و 560 نیوتن متر گشتاور را دارد و می تواند با شتاب 3.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست یابد.

پست های مرتبط

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729

سریعترین پردازنده با بیشترین دردسر i9-14900KS