درگ لکسوس LFA و لکسوس LC500 : سوپر اسپرت قدیمی یا جدید

لکسوس یکی از زیرمجموعه های شرکت تویوتا است که با خودروهای لوکس، بی صدا، ایمن و زیبا مشهور است اما این خودروساز با مدل های سوپراسپرت خود، یکی از رقبای سرسخت آلمانی ها و ایتالیایی ها است. یکی از سوپراسپرت های خاص این شرکت مدل LFA است که عاشقان خودرو آن را با چهره ای جذاب و البته صدایی خاص می شناسند. با ویدئویی از درگ دو لکسوس جذاب بازار در خدمت شما هستیم.

این خودرو با چره ای که داشت به سرعت بین خودرو دوستان محبوب شد. لکسوس LFA از یک موتور 10 سیلندر V شکل استفاده می کند که می تواند قدرت 560 اسب بخار را در دور موتور 8700 دور در دقیقه و گشتاور 480 نیوتن متر را در 6800 دور در دقیقه تولید کند. البته یکی دیگر از ویژگی های این خودرو، کات آف آن است که با نهایت دور 9000 دور در دقیقه، یکی از محدود خودروهای تولیدی با این دور موتور است. این سوپراسپرت برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت تنها به 3.7 ثانیه زمان احتیاج دارد و البته برای این منظور مصرفی نزدیک به 20 لیتر در 100 کیلومتر را طلب می کند.

اما در سمت دیگر لکسوس LC500 قرار گرفته که یکی از اسپرت های جدید لکسوس است. این خودرو از جدیدترین تکنولوژی های ساخت یک خودرو استفاده کرده و البته از ظاهری جذاب برخوردار است. موتور 8 سیلندر V شکل LC500 با حجم 5 لیتر می تواند قدرت 471 اسب بخار را در دور موتور 7100 دور در دقیقه و گشتاور 540 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه تولید می کند. این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به 4.4 ثانیه زمان احتیاج دارد. جالب است بدانید این کوپه اسپرت به لطف جعبه دنده 10 سرعته خودکار، مصرف سوختی مانند خودروهای با کیفیت داخلی با موتورهای زیر 2000 سی سی و قدرت زیر 110 اسب بخار دارد (مقایسه ای برای جلوگیری از واردات خودروهای بالای 2500 سی سی به بهانه مصرف سوخت بالا).

حال با هم ویدئویی از درگ این دو خودرو را مشاهده می کنیم تا ببینیم سوپراسپرت قدیمی موفق می شود یا کوپه اسپرت جدید لکسوس.

پست های مرتبط

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

بررسی یکی از بهترین میکروفون های زیر 10 تومان MSI IMMERSE GV60 STREAMING

آموزش بروزرسانی بایوس و فعال کردن پروفایل اینتل در مادربردهای ایسوس