رسوایی جدید فیس بوک: امکان دست رسی به تصاویر 6.8 میلیون کاربر

چندی پیش بود که فیس بوک برای افزایش امنیت این شبکه اجتماعی، 1.5 بیلیون حساب کاربری جعلی خود را حذف کرد. و با بروزرسانی های جدید سعی داشته تا بار دیگر محبوبیت این شبکه اجتماعی قدیمی را برگرداند. اما گویا تا قبل از پایان سال میلادی جاری باز هم خبر ناخوشایندی برای کاربران فیس بوک منتشر شده است، و باگ امنیتی جدید برای این شبکه اجتماعی جدید به وجود آمده است.

لو رفتن تصاویر 6.8 میلیون کاربر فیس بوک

در گزارشی که منتشر شده است، فیس بوک اعلام کرد با استفاده از برخی از برنامه چنین امکانی وجود خواهد داشت که به تصاویر کاربران امکان دست رسی وجود خواهد داشت. فیس بوک اعلام کرد این باگ امنیتی جدید که به وجود آمده است، هنوز گزارشی بر این مبنا از سوی کاربران این شبکه اجتماعی گزارش نشده است.

اما فیس بوک اعلام کرده است در صورت گزارش چنین اتفاقی تا یک هفته آینده این مشکل برطرف خواهد شد و تلاش داشته است تا نگرانی برای کاربران خود به وجود نیاورد. فیس بوک جز ابراز تاسف کار دیگری نتوانسته انجام دهد.

حال در حالی که به پایان سال جاری میلادی نزدیک می شویم و فیس بوک تلاش داشته تا با قابلیت های جدید و بروز رسانی های اعمال شده تلاش داشته تا دوباره محبوبیتش را به دست آورد چنین اتفاقی بسیاری از برنامه های این شبکه اجتماعی قدیمی را زیر سوال برده است.

چندی پیش بود که فیس بوک قصد داشته تا همانند اینستاگرام عمل کند، فعالیت های تاثیر پذیری را برای فیس بوک در نظر گرفته بوده. برای مثال بروز رسانی پیام رسان فیس بوک یکی از قابلیت های جدید این شبکه اجتماعی بوده است.

حال باید صبر کنیم و ببینیم باگ امنیتی جدید آیا مشکل اساسی برای کاربران فیس بوک به وجود خواهد آمد یا نه. و فیس بوک توانایی برطرف کردن سریع تر این باگ امنیتی را دارد یا خیر.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند

شرکت OpenAI مدل جدید هوش مصنوعی GPT-4o را معرفی کرد