دریافت اطلاعات کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی بدون اجازه توسط فیسبوک

بعد از رسوایی های بی شمار فیسبوک در سال 2018 از حذف 1.5 بیلیون حساب کاربری جعلی گرفته تا امکان دسترسی به تصاویر 6 میلیونی کاربران فیسبوک و تلاش مارک زاکربرگ برای جلب اعتماد دوباره کاربران این رسانه اجتماعی قدیمی حال نیز خبر رسیده است برخی از اطلاعات کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی ناخواسته برای فیسبوک ارسال می شود.

برنامه های اندرویدی اطلاعات کاربران این گوشی های هوشمند را برای فیسبوک ارسال می کنند

طبق گزارش پلسی اندروید و آزمایش انجام شده برای 34 دستگاه گوشی هوشمند اندرویدی مشخص شد که برخی از نرم افزار های اندرویدی در همان شروع اجرا مشخصاتی از صاحب گوشی را ناخواسته برای رسانه اجتماعی فسیبوک ارسال می کنند.

در آزمایش این 34 دستگاه، چنین اتفاقی برای 20 گوشی هوشمند اندرویدی رخ داد و این بار بیشتر از پیش کاربران را برای استفاده از فیسبوک نگران کرد. جالب است برخی از برنامه های گوشی های هوشمند اندرویدی بدون اجازه پیام های تبلیغاتی را برای فیسبوک ارسال می کنند که این پیام های تبلیغاتی حاوی برخی از اطلاعات شخصی کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی می باشد و از آن طرف امکان ساخت حساب های کاربری با همین مشخصات نیز وجود خواهد داشت.

آخرین بار مارک زاکربرگ بیان کرده بوده ما اگر تمام مشکلات فیسبوک را برطرف کنیم مشکل دخالت دولت در این رسانه اجتماعی برای کسب اطلاعات شخصی برخی از کاربران را نمی شود جلویش را گرفت و گویا چنین رسوخ امنیتی نیز کار دولت برای کسب اطلاعات شخصی کاربران بوده است.

گویا تلاش های مارک زاکربرگ برای جلب اعتماد کاربران فیسبوک جواب نداده است و واقعا سوال اینجاست درست است که تمام رسانه های اجتماعی به نحوی برای برخی از دولت ها سودمند واقع شده است، باز هم کاربران اعتماد قبل را به این رسانه اجتماعی خواهند داشت یا نه.

منبع : phonearena

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !