دست کم تا 12 ماه آینده، منتظر پلی استیشن 5 نباشید

در هفته های اخیر بیش از هر زمان دیگری در این چند سال در مورد کنسول نسل بعد کمپانی سونی شنیده ایم و مهم ترین خبر در مورد این کنسول، اعلام مشخصات فنی و سخت افزاری این دستگاه مورد انتظار بود که همگان را به وجد آورد و انتظار برای ملاقات با پلی استیشن 5 را سخت تر از قبل کرد. هر چه جلوتر میرویم به زمان معرفی این کنسول که البته هنوز نامشخص است نزدیک تر میشویم. در حالی که تقریبا مطمئن هستیم، امسال سالی نیست که سونی از پلی استیشن 5 رونمایی کند. اما به نظر میرسد احتمال اینکه در اوایل سال میلادی آینده بتوانیم شاهد معرفی این کنسول باشیم نیز ناچیز است.

در واقع سونی در جریان انتشار جدیدترین عملکرد مالی خود رسما اعلام کرده است که کنسول نسل بعدی این کمپانی تا 12 ماه آینده روانه بازار نخواهد شد بنابراین شاید این اتفاق در نیمه دوم سال 2020 صورت بگیرد. در عین حال سونی سرمایه گذاری عظیمی برای توسعه پلی استیشن 5 کرده است. همچنین غول ژاپنی در گزارش خود اعلام کرده است که PS NOW رشد سالانه 40 درصدی را از زمان عرضه تجربه کرده و اکنون 700 هزار کاربر دارد. به گفته سونی، این کمپانی 31.1 میلیارد ین برای توسعه نسل بعدی کنسول پلی استیشن سرمایه گذاری کرده است.

بر اساس گزارش از پیش منتشر شده، کنسول پلی استیشن 5 مجهز به پردازنده ای بر پایه نسل سوم رایزن AMD و گرافیکی قدرتمند با قابلیت پشتیبانی از فناوری Ray Tracing خواهد بود. با اینکه سونی اعلام کرده تا یک سال آینده خبری از کنسول بعدی سونی نخواهد بود اما میتوان گفت چنین انتظاری هم از کمپانی نمیرفت و پیش بینی ها حاکی از معرفی این کنسول در زمانی از سال 2020 داشت. هر چند باید تا اعلام زمان معرفی رسمی پلی استیشن 5 از سوی سونی منتظر باقی بمانیم.

منبع: Wccftech

پست های مرتبط

فضای جهان‌باز بازی Ghost of Yotei ماهیت تکراری‌بودن کمتری نسبت به Ghost of Tsushima دارد

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت