اکنون مایکروسافت یک کمپانی یک تریلیون دلاری است!

ابر کمپانی های دنیای تکنولوژی علاوه بر رقابتی که در محصولات خود ایجاد کرده اند، اخیرا یک زمینه رقابتی داغ دیگر را نیز از لحاظ ارزش کلی کمپانی ساخته اند. مایکروسافت به عنوان غول نرم افزاری جهان، حالا تبدیل به یک کمپانی تریلیون دلاری شده است و ارزش سهام این شرکت در بازار بورس به این رقم هنگفت رسیده است.

این اتفاق بعد از گزارش درآمد مالی بسیار خوب کمپانی در سه ماهه مالی سوم که افزایش ارزش سهام مایکروسافت را به دنبال داشت صورت گرفته است. در حالی که گوگل در آستانه رسیدن به ارزش یک تریلیون دلاری است، مایکروسافت گوی رقابت را از غول جستجوی جهان ربود و پس از اپل و آمازون، سومین کمپانی تریلیون دلاری امریکا لقب گرفت.

هر سهم از کمپانی مایکروسافت روز گذشته 130 دلار قیمت گذاری شده است که نسبت به 125 دلار هر سهم روز قبل از آن، 5 درصد رشد را تجربه کرده است. در حالی که روز گذشته قیمت هر سهم نوسان زیادی داشته است، صبح روز قبل ارزش کل سهام مایکروسافت در بورس به 1 تریلیون دلار رسید. حالا ارزش مایکروسافت از اپل هم بیشتر است و لقب با ارزش ترین کمپانی جهان را به دوش می کشد.

افزایش ارزش سهام مایکروسافت به لطف رشد سرویس ابری این کمپانی بوده است. ردموندی ها در سال های اخیر تمرکز زیادی بر روی فضای ابری داشته اند و قصد دارد در این زمینه از AWS شرکت آمازون نیز سبقت بگیرد. در حال حاضر، Azure، سرویس ابری مایکروسافت بعد از سرویس های ابری آمازون، بزرگترین سرویس ابری در جهان محسوب میشود. آخرین گزارش مالی منتشر شده از مایکروسافت نشان میدهد استراتژی مایکروسافت در بازار سرویس های ابری کاملا موفق بوده و در سه ماهه جاری، درآمد بسیار خوبی از این قسمت به دست آورده است. Office، Linkdln و Dynamics جمعا 10.2 میلیارد دلار، محصولات سرور، سرویس تجاری و سرویس ابری Azure حدودا 9.7 میلیارد دلار و ویندوز، ایکس باکس و سرفیس نیز 10.7 میلیارد دلار درآمد برای مایکروسافت به دنبال داشته اند.

با اینکه تریلیون دلاری شدن مایکروسافت برای سهامگذاران این کمپانی اتفاق خوبی به شمار میرود اما برای خود کمپانی، چندان پر اهمیت نیست. رئیس اداره بازاریابی مایکروسافت نیز گفته است هیچ از مدیران ارشد کمپانی دنبال چنین هدفی نبوده است.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

خانواده قربانیان تیراندازی در یک مدرسه ابتدایی از شرکت‌های اکتیویژن و متا شکایت کردند

اسپاتیفای گجت Car Thing را به طور کامل از کار می‌اندازد !