شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

Tensor G5 اولین تراشه شرکت گوگل خواهد بود که توسط شرکت TSMC به تولید انبوه می‌رسد و قرار است در سال 2025 برای سری گوشی پیکسل 10 عرضه شود. قبلاً تصور می‌شد که سامسونگ در ساخت این تراشه دخالت دارد اما اکنون این مسئله رد شده است.

Android Authority اطلاعات همکاری بین گوگل و TSMC را از طریق یک پایگاه داده در دسترس عموم مشاهده کرد. این اطلاعات به این صورت به دست آمده که هر شرکتی که در ورود یا حمل کالا به خارج از کشور دخیل است باید محتویات و ارزش آن کالا را اعلام کند. برخی از مناطق این جزئیات را با اشخاص ثالث به اشتراک می‌گذارند و این اطلاعات در پایگاه‌های اطلاعاتی مختلف فهرست می‌شوند. با این حال، در هیچ کجای نتایج، اصطلاح «Tensor G5» یا چیزی مشابه آن ذکر نشده، بنابراین دلیل اینکه می‌توانیم دقیقاً بدانیم که این عبارت به چیپست بعدی گوشی هوشمند گوگل اشاره دارد اصطلاح LGA موجود در جدول توضیحات کالا است که نام رمز کوتاه شده G5 است.

گوگل احتمالاً با استفاده از چنین اختصاری‌هایی از پوشش اطلاعاتی مانند این در این گزارش‌ها جلوگیری می‌کند، اما این شرکت در این مورد چندان خوش‌شانس نبود. نسخه تراشه هم A0 است، به این معنی که اولین نسخه موجود از سیلیکون است و به احتمال زیاد در حالت خام قرار دارد. به‌علاوه، «NPI-OPEN» شاهد دیگر ماجراست و نشان می‌دهد که این نمونه اولیه از تراشه Tensor G5 است و کلمه SLT، یک تست در سطح سیستم، هم نشان می‌دهد که این تراشه تأیید شده است.

اطلاعات همچنین نشان می‌دهد که 16 گیگابایت رم در تراشه Tensor G5 وجود دارد، به این معنی که گوگل قصد دارد حجم زیادی از حافظه را در پیکسل 10 قرار دهد. طبق اطلاعات فاش شده قبلی، گفته می‌شود که پیکسل 9 پرو با 16 گیگابایت رم عرضه می‌شود، بنابراین کاملا منطقی است که Pixel 10 Pro هم این حالت را دریافت کند. با نوشتن نام صادرکننده به عنوان Google در تایوان، ما همچنین متوجه شدیم که واردکننده شرکتی به نام Tessolve Semiconductor است که در هند قرار دارد.

Tessolve در راستی‌آزمایی و آزمایش مواد نیمه‌رسانا تخصص دارد و احتمالاً گوگل آن نمونه‌ها را به جای سامسونگ برای این شرکت ارسال کرده باشد. ارسال به هند برای تأیید می‌تواند برای مقاصد صرفه‌جویی در هزینه انجام شود، چراکه احتمالاً آزمایش این نمونه‌ها در یک مرکز محلی برای گوگل گران‌تر خواهد بود. با وجود همه این‌ها، هنوز چند ماه تا آغاز به کار Tensor G5 باقی مانده، اما این شواهد نشان می‌دهد که گوگل با جدیت به دنبال توسعه این تراشه است.

پست های مرتبط

گورمن می‌گوید که بدنه گوشی آیفون 17 بسیار نازک خواهد بود

تصویری از کیس شارژ حلقه گلکسی منتشر شد

احتمال دارد شرکت OpenAI به سمت استراتژی سودآوری تغییر جهت بدهد