اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند

ChatGPT شرکت OpenAI نهادهای تریلیون دلاری مانند اپل را تحت تأثیر قرار داد و طبق گزارش‌های قبلی این شرکت برای رقابت با آن در حال کار بر روی ربات چت خود با نام Apple GPT بود تا بعداً با عرضه رسمی iOS 18 در اواخر سال 2024، آن را ادغام کند. متأسفانه، برنامه‌ها تغییر کرده‌اند و طبق آخرین اطلاعات، اپل روی این چت‌بات کار نمی‌کند و برای آوردن هوش مصنوعی مولد به ابزارهای دیگری تکیه خواهد کرد.

در حقیقت اپل لازم نیست میلیاردها دلار صرف ایجاد یک ربات چت کند که احتمالاً پایین‌تر از ChatGPT باشد. در عوض، این شرکت حرکتی را انجام داده که هم برای خودش و هم OpenAI مفید است. ظاهراً اپل و OpenAI دست به دست هم داده‌اند و قراردادی منعقد کرده‌اند که در آن ویژگی‌های مشابه ChatGPT به Siri و iOS 18 می‌آید.

به طور کلی اپل با گوگل و OpenAI در مورد ادغام ربات‌های چت خود در iOS 18 مذاکراتی انجام داده بود. به نظر می‌رسید در ماه مارس اپل و گوگل در حال نزدیک شدن به توافق بودند و هر دو طرف احساس می‌کردند که این می‌تواند در رویداد WWDC تثبیت شود. اما اپل در نهایت این قرارداد را زودتر با سام آلتمن، مدیر اجرایی OpenAI منعقد کرد و شراکت آنها جزئی از اعلامیه WWDC خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود که اپل با گوگل برای آوردن Gemini به آیفون‌ها به‌عنوان بخشی از قرارداد مجوز همکاری دارد، اما به نظر می‌رسد OpenAI اولویت داده شده، چراکه محصول برتری را در اختیار دارد. همچنین، پس از نتایج فاجعه‌باری که AI Overviews ارائه داد، اپل احتمالا خوشحال شده که دست خود را به سمت گوگل دراز نکرده است. این گزارش به این موضوع اشاره نمی‌کند که طی مشارکت با OpenAI چه چیزی محقق خواهد شد، اما احتمالاً در طول سخنرانی WWDC 2024 در مورد این موضوع هم بحث به میان بیاید.

پست های مرتبط

گورمن می‌گوید که بدنه گوشی آیفون 17 بسیار نازک خواهد بود

تصویری از کیس شارژ حلقه گلکسی منتشر شد

احتمال دارد شرکت OpenAI به سمت استراتژی سودآوری تغییر جهت بدهد