اسپاتیفای گجت Car Thing را به طور کامل از کار می‌اندازد !

تلاش اسپاتیفای برای تبدیل شدن به یک شرکت سخت‌افزاری آنقدرها هم موفقیت‌آمیز نبود. این شرکت تولید لوازم جانبی Car Thing خود را کمتر از یک سال پس از عرضه متوقف کرد و اکنون، دو سال بعد، دستگاه در شرف از کار افتادن کامل است. مشتریانی که Car Thing را خریده‌اند، ایمیل‌هایی دریافت کرده‌اند که از 9 دسامبر این گجت به طور کلی از کار می‌افتد.

متأسفانه برای مالکان این گجت، اسپاتیفای هیچ نوع اعتبار اشتراک یا بازپرداخت خودکاری را ارائه نمی‌دهد و شرکت حتی آن را به صورت منبع باز هم ارائه نمی‌دهد. در عوض، فقط هدفش این است که مردم گجت Car Thing را دور بریزند. اسپاتیفای در جواب یک پرسش متداول در وبسایت خود نوشت: «ما Car Thing را به عنوان بخشی از تلاش‌های مداوم خود برای ساده‌سازی محصولات خود متوقف می‌کنیم. ما می‌دانیم که این کار احتمالاً ناامیدکننده باشد، اما این تصمیم به ما اجازه می‌دهد تا روی توسعه ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید تمرکز کنیم که در نهایت تجربه بهتری را برای همه کاربران اسپاتیفای فراهم می کند.»

این شرکت به مشتریان خود توصیه می‌کند محصول را به حالت کارخانه بازنشانی کنند و راهی برای بازیافت مسئولانه سخت‌افزار بیابند. اسپاتیفای همچنین مستقیماً تأیید می‌کند که نباید انتظار دنباله‌ای برای این گجت داشت. در این پرسش‌های متداول آمده است: «در حال حاضر، هیچ برنامه‌ای برای عرضه نسخه جایگزین یا جدید Car Thing وجود ندارد.»

Car Thing ابتدا در آوریل 2021 فقط به صورت دعوت‌نامه در دسترس قرار گرفت و اسپاتیفای بعداً لیست انتظار عمومی را برای خرید لوازم جانبی در اواخر همان سال باز کرد. این دستگاه 90 دلاری در فوریه 2022 به فروش عمومی رسید و تولید آن پنج ماه بعد متوقف شد. سخت‌افزار Car Thing با توجه به اینکه اولین کار اسپاتیفای بود، بسیار خوب در نظر گرفته می‌شد، اما این محصول، بیشتر یک کنترل از راه دور برای برنامه اسپاتیفای روی گوشی شما بود تا اینکه به عنوان یک پخش‌کننده مستقل در نظر گرفته شود. این امر جذابیت آن را محدود کرد، با این وجود باز هم دستگاه یک جامعه خاص از طرفداران پیدا کرد.

پست های مرتبط

احتمال دارد شرکت OpenAI به سمت استراتژی سودآوری تغییر جهت بدهد

دلایلی که نباید فعلاً به نسخه بتای iOS 18 به‌روزرسانی کرد

شرکت SMIC به جایگاه سوم در رتبه‌بندی جهانی سازندگان تراشه‌ صعود کرد