دوج چلنجر SRT دیمون در برابر لامبورگینی اونتادور / فیلی که فنجان شد

دوج چلنجر SRT دیمون را باید یکی از جذاب ترین ماسل کارهای آمریکایی دانست. خودرویی که در زمان معرفی مرزهای بسیاری را جابجا کرد. دیمون با وارد شدن به میدان رقابت ماسل کارها، به سرعت صدرنشین تیتر تمام مجلات و وب سایت های معتبر خودرویی در سراسر دنیا قرار گرفت و همین موضوع باعث شد تا دیمون به سرعت بر سر زبان ها بیوفتد.

دوج چلنجر SRT دیمون از یک موتور 8 سیلندر توربوشارژر به حجم 6.2 لیتر استفاده می کند که تنها توربرو شارژر آن حجمی برابر با 2.7 لیتر دارد. این خودرو می تواند در صورت استفاده از سوخت مناسب، فیلتر هوای اختصاصی، نصب تایر مخصوص درگ و تغذیه ECU، توانایی برابر با 840 اسب بخار را به همراه 1045 نیوتن متر گشتاور تولید کند. با این وجود دیمون می تواند در زمان شتاب گیری چرخ های جلو را تا 90 سانتی متر از سطح زمین جدا کند و تنها در زمان 2.3 ثانیه از مرز 100 کیلومتر در ساعت عبور کند. با این اعداد و ارقام حتی محصولات بوگاتی و کونیخ زگ (تلفظ صحیح کونیخ زگ است نه کونیگزگ) هم نمی توانند در برابر این ماسل کار حرفی برای گفتن داشته باشند.

در سمت دیگر لامبورگینی اونتادور قرار گرفته است که با موتور 12 سیلندر 6.4 لیتری خود می تواند 690 تا 700 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. موتور قدرتمند به همراه 4 چرخ متحرک و آیرودینامیک عالی، باعث شده تا اونتادور تنها در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. اما بهتر است رقابت بین این دو غول آهنی یعنی دوج چلنجر SRT دیمون و لامبورگینی اونتادور را در درگ مشاهده کنید تا از نتیجه این مسابقه جذاب آگاه شوید.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729