رندرها و اطلاعات جدیدی از اپل واچ سری X منتشر شد

اپل واچ سری X به مناسبت 10 سالگیِ اولین ساعت هوشمند این شرکت عرضه خواهد شد. مدل آتی، اوجِ تمام تلاش‌های این غول فناوری خواهد بود. از طریق یک سری شایعات و گزارش‌های متعدد، شاهد رندرهایی از اپل واچ سری X هستیم و مواردی را در طراحی و تغییرات داخلی می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

براساس اطلاعات دریافت شده توسط AppleTrack و رندرهای منتشر شده توسط concept_central، اپل واچ سری X می‌تواند بین 10 تا 15 درصد باریک‌تر باشد. با این حال، دکمه Digital Crown را حفظ خواهد کرد و احتمالاً دکمه Action را هم که در اپل واچ اولترا معرفی شد به همراه داشته باشد. علاوه بر این، باند جدیدی در اپل واچ سری X به کار گرفته می‌شود که کاربران می‌توانند به صورت مغناطیسی لوازم جانبی را به این ساعت هوشمند متصل کنند. AppleTrack معتقد است که این تغییر فقط برای اهداف زیبایی‌شناختی نیست، بلکه برای بهره‌وری از فضای آن به کار گرفته می‌شود.

در باند قدیمی، قسمت کوچکی از قاب دو طرف اپل واچ برای قرار دادن آن بندها استفاده می‌شد. اکنون با قرار گرفتن باندهای مغناطیسی، اپل واچ سری X فضای داخلی بیشتری برای اضافه کردن باتری بزرگتر یا سنسورهای بیشتر خواهد داشت. همچنین باید انتظار حاشیه‌های نازک‌تری را در مدل آینده داشته باشیم. این اپل واچ اما فاقد فناوری microLED است، چراکه این پنل‌ها برای استفاده در این دستگاه بسیار گران هستند. در عوض، شایعه شده که اپل از صفحه نمایش OLED استفاده می‌کند که البته روشن‌تر و کم مصرف‌تر از مدل‌های قبلی خواهد بود.

یکی از دلایل اصلی خرید اپل واچ دسترسی به ویژگی‌های مرتبط با سلامت و تناسب اندام هست. اواخر امسال، اپل واچ سری X می‌تواند اولین دستگاهی باشد که از کنترل فشار خون پشتیبانی می‌کند. متأسفانه، به دلیل حق ثبت اختراع Masimo، نمی‌توان گفت که آیا این ساعت هوشمند از اکسیمتر هم بهره خواهد برد یا خیر. در مورد عمر باتری هم باید گفت که در 10 سال گذشته، هر مدل اپل واچ دارای 18 ساعت کار بوده و این رقم هنوز تغییر نکرده است. با این حال، با OLED کارآمدتر، اپل واچ سری X احتمالاً دوام بیشتری نسبت به هر نسخه دیگری داشته باشد.

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !