رونمایی از مادربرد های سری B450 توسط ایسوس

ایسوس امروز اعلام کرد که مادربردهایی از خانواده ROG Strix، Prime و TUF Gaming را بروی چیپ ست AMD B450 ساخته است که از جدیدترین پردازنده AMD Ryzen پشتیبانی می کند. پلت فرم Ryzen یک تجربه جذاب و قدرتمند برای کاربردهای چند منظوره است که البته قابلیت اورکلاک را داراست و می تواند گیمرها را برای رسیدن به اهداف خود به خوبی همراهی کند.

در اوایل سال جاری میلادی، ای ام دی نسل دوم پردازنده های Ryzen را بازطراحی و بروزرسانی کرد و با چیپ ست X470 به بازار عرضه کرد. ای ام دی اهداف جذاب تری را برای پردانده های جدید خود دنبال می کرد و در نسل دوم خانواده رایزن، بیشتر به گیمرها، بازی ها و رندرینگ بها داد. اما ای ام دی در کنار چیپ ست X470، چیپ ست دیگری را با نام B450 برای نسل جدید مادربردهای ارزان قیمت ارائه می کند.

چیپ ست B450 برای مادربردهایی با ساختار استاندارد و کوچک عرضه می شود که در این میان ایسوس سعی کرده است محصلات کاملی را از این چیپ ست راهی بازار کند. خانواده B450 ایسوس شامل  ROG STRIX B450-F GAMING، ROG STRIX B450-I GAMING، TUF B450M-PLUS GAMING و PRIME B450M-A است که با استفاده از ویژگی های تخصصی برای کاربران قابل دسترس است. مادربردهای جدید با تمرکز  بروی دوام و چهره ای جذاب به همراه PCB اختصاصی ساخته شده است.

با وجود تفاوت در خانواده B450 مادربردهای ایسوس، استفاده از ویژگی های مشترک و قابلیت هایی که ایسوس در 30 سال گذشته با تجربه به آنها رسیده است باعث شده تا این خانواده از مادربردهای ایسوس به کاربران کمک کند تا حداکثر کارایی را در کامپیوتر خود داشته باشند.

سری ROG STRIX با دو ساختار ATX و ITX برای این چیپ ست در نظر گرفته شده است. چهره این سری، دارای PCB اختصاصی است که به همراه نورپردازی RGB و خنک کننده کارآمد بیشتر مناسب گیمرها و کسانی است که زیبایی چهره کیس و قطعات داخلی برایشان مهم است.

سری TUF در چیپ ست B450 دارای ساختار mATX است که مانند مادربردهای مشابه با این پسوند، از ساختاری مناسب به همراه PCB اختصاصی و البته پشتیبانی از استانداردهای نظامی است. این مادربرد دارای قطعاتی با طول عمر بالاست و بیشتر مناسب کاربرانی است که در شرایط  دشوار از مادربرد وکامپیوتر خود استفاده می کنند.

اما سری Prime هم مانند سری TUF دارای ساختار mATX است که با ظاهری نسبتا ساده و تنها با PCB شخصی سازی شده ارائه شده است. البته این ظاهر ساده به معنی نا کارآمد بودن مادربرد نیست بلکه سری Prime چیپ ست B450 برای کاربردهای متنوع ساخته شده و با امکاناتی مانند DIGI+ باعث شده است تا کاربر از قدرتی پایدار اطمینان حاصل نماید.

پست های مرتبط

بررسی مادربرد Gigabyte Z790 AORUS Elite X WiFi7

با مادربرد 110 دلاری B650 ازراک، رکورد اورکلاک پردازنده Ryzen 9 7950X تغییر کرد!

چیپست X870E برای پردازنده‌های پرچمداران AMD Ryzen 9000 آماده می‌شود

1 دیدگاه

مادربرد های MSI با فرکانس ۵.۷ گیگاهرتز تجربه ای جدید از دانستنی های تکنولوژی و خودرو فناوری - مرداد 10, 1397 - 6:48 ب.ظ
[…] MSI نیز همانند سایر تولید کنندگان از مادربرد های جدید خود مجهز به چیپ ست AMD B450 رونمایی […]
دیدگاه بگذارید