رونمایی گوشی های اپو اف 11 و اف 11 پرو

بعد از شایعات بسیار از گوشی اپو اف 11پرو با طراحی بسیار زیبای صفحه نمایش و دوربین سلفی پاپ آپ، حال اپو اف 11 و اف 11 پرو امروز در هند بصورت رسمی رونمایی شدند. جالب است که بدانید تنها تفاوت این گوشی های هوشمند، صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای آن ها می باشد. اپو اف 11 پرو از به لطف استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ از صفحه نمایش بدون ناچی بهره می برد، این در حالی است که مدل استاندارد این گوشی هوشمند، یعنی اپو اف 11 از صفحه نمایشی با ناچ واتر دراپ بهره مند شده است.

صفحه نمایش

صفحه نمایش 6.53 اینچی با رزولوشن 1080×2340 پیکسلی IPS LCD برای این گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده، با توجه استفاده از صفحه نمایش IPS، قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت در قسمت پشت این گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است.

همانطور که اشاره کردیم، اپو اف 11 پرو با توجه به استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ، از صفحه نمایش بدون ناچ و زیبایی بهره برده، تکنولوژی دوربین پاپ آپ در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند، همانند ویوو وی 15 پرو می باشد. در طرف دیگر اپو اف 11 نیز از ناچ بسیار کوچک وات دراپ برای صفحه نمایش استفاده کرده است.

سنسور های دوربین قدرتمند

اما نقطه قوت این گوشی های هوشمند، سوای دوربین سلفی پاپ آپ استفاده شده برای اپو اف 11 پرو، سنسور های دوربین قدرتمند برای دوربین های اصلی و سلفی این گوشی های هوشمند می باشد.

دوربین های اصلی این محصولات جدید اپو، از یک سنسور قدرتمند و اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.79 و یک سنسور 5 مگاپیکسلی عمقی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 برای عکسبرداری سه بعدی بهره برده اند. اما اپو برای سنسور دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز از سنسور 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 sh استفاده کرده است.

اپو اف 11 پرو

تکنولوژی AI یا همان هوش مصنوعی برای سنسور های دوربین این محصولات جدید در نظر گرفته شده. طبق گفته مسئولین اپو، چنین قابلیتی توانایی آنالیز 23 حالت مختلف در هنگام عکسبرداری را خواهند داشت که به بهتر شدن کیفیت تصاویر گرفته شده کمک شایانی خواهد کرد. البته نباید فراموش کرد که قابلیت عکاسی حالت شب برای به حداقل رساندن نویز هایی موجود در نور کم مخصوصا در شب، برای سنسور های دوربین این گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده است.

باتری و مشخصات فنی مناسب

از این پس قابلیت های در نظر گرفته، با توجه به قیمت این گوشی های هوشمند می توان گفت، انتخاب های مناسبی به نظر می رسد.باتری 4000 میلی آمپری، شاید از نظر ظرفیت انتخاب درستی باشد، اما درگاه میکرو یو اس بی در نظر گرفته شده باعث شده، این گوشی های هوشمند برای شارژ شدن به مدت زمان 80 دقیقه ای نیاز داشته باشند.

اپو اف 11

پردازنده های هلیو p70 با رم های 4 و 6 گیگابایتی و حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی با قابلیت ارتقاء از دیگر مشخصات فنی این دو گوشی هوشمند می باشند.

اپو اف 11 با قیمت 280 دلار و اپو اف 11 پرو با قیمت 350 دلاری روانه بازار خواهند شد. قیمت های در نظر گرفته شده برای بازار کشور هندوستان می باشد، و شهروندان هندی، اولین کاربرانی خواهند بود که این گوشی های هوشمند در دسترسشان خواهد بود.

منبع:  gsmarena

پست های مرتبط

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد

فریم گوشی گلکسی اس 25 اولترا احتمالاً از تیتانیوم گرید 2 یا 3 ساخته شود

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود