ساخت نمایشگر نشکن توسط سامسونگ


مدت هاست که در دنیای نمایشگرها اتفاق خاصی رخ نداده است. تولید کنندگان با احتیاط بسیار به تولیدات خود ادامه می دهند و فعلا از تکنولوژی های جذاب خبری نیست. در حالی که صفحه نمایش گوشی های هوشمند در سال های اخیر سخت تر و انعطاف پذیرتر شده اند، هنوز هم بر اساس انواع خاصی از شیشه پوشانده می شوند که همین موضوع آسیب پذیر بودن این نمایشگر ها را بیشتر کرده است. البته این داستان برای سامسونگ که پله های ترقی را ده تا ده تا طی می کند کمی متفاوت است. اخیرا واحد تولید نمایشگر سامسونگ از پنل OLED نشکنی خبر داده است که توانسته با پشت سر گذاشتن آزمون های دشوار، به گزینه مناسبی برای استفاده در گجت های همراه و هر محصولی که به نمایشگر مقاوم نیاز جدی دارد تبدیل شود.

اما بعد از درج خبر، سامسونگ ویدیویی را منتشر کرد که نشان از پنلی با پوشش پلاستیک مقاوم می دهد. در این ویدیو فردی ضربات متعددی به نمایشگر وارد می کند که در انتها مشاهده می کنیم نمایشگر مورد نظر کوچکترین آسیبی از این ضربه ها نخورده است. این نمایشگر تا کنون تست های سختی همچون 26 بار سقوط از ارتفاع 122 سانتی متری و آزمون های مختلف حرارتی را پشت سر گذاشته است و البته از تمام آزمایش ها سربلند بیرون آمده است.

پوشش پلاستیکی استفاده شده مزیت هایی همچون سبک بودن و استقامت بالا نسبت به پوشش های شیشه ای دارد. انعطاف پذیری این پوشش پلاستیکی، استقامت بیشتر و ساختار هماهنگ برای پوشاندن نمایشگر، رمز موفقیت این ایده جذاب است. سامسونگ می تواند با همکاری شرکای تجاری خود از این فناوری در تلفن همراه، خودرو، کنسول بازی، تبلت و دستگاه های نظامی استفاده کند.

پست های مرتبط

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی

جعبه گشایی و نصب یک صندلی گیمینگ جذاب، راحت و خفن / RAIDMAX DK729