سامسونگ شاکی از امتیازات DXOMARK برای پرچمداران هوآوی

هوآوی P30 پرو

وب سایت DXOMARK به عنوان یکی از مورد اعتمادترین وب سایت ها در زمینه امتیاز دهی به انواع مختلف دوربین ها، لنز ها و دوربین اسمارت فون ها، در صدر جدول امتیاز دهی خود به دوربین اسمارت فون ها، 3 پرچمدار هوآوی را قرار داده است که این موضوع خیلی مورد علاقه سامسونگ نبوده.

پس از معرفی پرچمداران سری P30 هوآوی، جنگ جدیدی بین پرچمداران مدعی بازار راه افتاد. هوآوی این شرکت چینی پس از عرضه P20، توانست با اختلاف زیاد در صدر جدول DXOMARK قرار گیرد. برتری دوربین پرچمداران هوآوی یکی پس از دیگری باعث شد تا سه جایگاه بالای جدول برترین دوربین اسمارت فون ها، متعلق به محصولات این شرکت چینی باشد.

حال سامسونگ از این امتیاز دهی DXOMARK ابراز ناراحتی کرده و در پوستری امتیازات پرچمدارن خود یعنی گلکسی اس 10 پلاس و نوت 9 را بالاتر از هوآوی P30 پرو و میت 20 می داند. به استدلال سامسونگ اگر DXOMARK جمع امتیازات دوربین اصلی و دوربین سلفی اسمارت فون ها را مد نظر قرار می داد، این پرچمداران کره ای بودند که رتبه 1 و 2 جدول برترین دوربین را از آن خود می ساختند.

در جدول برترین دوربین اسمارت فون ها، هوآوی P30 پرو در بخش دوربین اصلی با امتیاز 112 و در بخش دوربین سلفی با امتیاز 89 صدر نشین این جدول است. این در حالی است که دوربین اصلی گلکسی اس 10 پلاس امتیاز 109 و دوربین سلفی آن امتیاز 96 را در این بخش به دست آورده است که بالاترین امتیاز در بخش دوربین های سلفی است. از نظر سامسونگ جمع امتیازات دوربین اصلی و دوربین سلفی باعث می شود که گلکسی اس 10 پلاس رتبه 1 جدول و نوت 9 رتبه 2 جدول را به دست آورند.

هرچند باید به نظر سامسونگ احترام گذاشت اما همانطور که از نام دوربین ها پیداست دوربین سلفی تنها برای سلفی گرفتن است نه برای عکس برداری از مناظر. پس بهتر است امتیازات را بر اساس دوربین اصلی حساب کنیم نه جمع دوربین اصلی با دوربین سلفی.

پست های مرتبط

گوشی Galaxy S24 FE سامسونگ احتمالاً زودتر از انتظار عرضه شود

قابلیت ضدسرقت جدید گوگل از اپل هم بهتر شده !

عملکرد باتری سونی Xperia 1 VI رقبا را شرمنده کرد !