سامسونگ پردازنده میان رده اگزینوس سری هفت 7904 خود را معرفی کرد

در حالی که شاهد رونمایی پردازنده های قدرتمند نسل جدید 7 نانومتری در سال 2018 بودیم، از اولین پردازنده 7 نانومتری بایونیک A12 اپل گرفته تا چیپست 7 نانومتری Kirin 980 هوآوی و  آخرین پردازنده 7 نانومتری کوآلکام یعنی اسنپدراگون 855، حال سامسونگ پدازنده جدید اگزینوس سری هفت 7904 خود را معرفی کرده است.

پردازنده اگزینوس 7904

درست است که پردازنده رونمایی شده از نسل پردازنده های جدید 7 نانومتری نمی باشد، اما با توجه به مشخصات در نظر گرفته شده و قدرتمند می توان گفت این چیپست عملکرد خوبی برای گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ از خود نشان خواهد داد.

این پردازنده جدید 8 هسته ای از دو هسته قدرتمند Cortex-A73 با فرکانس 1.8 گیگاهرتزی به همراه 6 هسته Cortex-A53 کوچکتر با فرکانس 1.6 گیگاهرتزی بهره برده است. اگزینوس سری هفت 7904 سامسونگ توانایی پشتیبانی از شبکه های اینترنتی LTE را دارد و سرعتی دانلود 600 مگابایت بر ثانیه را ارائه می دهد.

ISP در نظر گرفته شده در این پردازنده قابلیت پشتیبانی دوربین های اصلی سه گانه تا 32 مگاپیکسل را خواهد داشن و از طرفی فیلمبرداری با کیفیت 1080 پیکسلی در سرعت 120 فریم در ثانیه و فیلمبرداری 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه را ارائه می دهد.

سامسونگ نیز وعده عملکرد سریع و مصرف انرژِی کمتر به همراه بازده بیشتر را برای این پردازنده جدید میان رده خود داده است، قطعا این غول کره ای برنامه ویژه ای برای گوشی های هوشمند میان رده خود در نظر گرفته است و تولید چنین پردازنده هایی در راستای هرچه بهتر شدن این گوشی های هوشمند سامسونگ صورت گرفته است.

منیع: gsmarena

پست های مرتبط

اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

گوگل اولین پیش‌نمایش نسخه توسعه‌دهنده Wear OS 5 را منتشر کرد

هوش مصنوعی Gemini Nano گوگل فرد را از تماس‌های کلاه‌برداری مطلع می‌کند